Hızlı bir şekilde unutmak için tasarlanmış görünen çıkışlar var. Eşlik yok, açıklama yapmadan ve empati olmadan. Barış, “Kötü bir kapalı bir daha sonra işe alımları zorlaştırıyor. Birisi can sıkıcı bırakıyorsa, sadece geri dönmez, aynı zamanda başkalarını da caydırır.”
Kötülüğün en yaygın sinyallerinden biri Kapalı Klasik “Size insan kaynakları hakkında bilgi veriyorlar”. Bağlam olmadan, önceki ve soğuk bir ton olmadan, bu tür bildirimler çalışanı belirsizlik içinde bırakır ve ekipte söylentiler oluşturabilir.
Ama tam tersi olur. İyi yürütülmüş bir çıkış – netlik, saygı ve izleme ile – bir dönüşte kapıyı açık bırakabilir. Numan firmasına göre, olumlu bir çıkış süreci yaşayanların% 15'ine kadar geri dönmeye istekli. Hatta şirketi başkalarına tavsiye edebilirler.
Bu nedenle Paz, Kapalı ile aynı özen olmalı Yerleşik. “Bu, işbirlikçinin yaşam döngüsünün bir parçasıdır ve iyi yapıldığında, kültürü güçlendirmeye yardımcı olur, çünkü sadece ayrılan kişi değil, kalanların da ne olduğudur” diye açıklıyor.
Yasallık da önemlidir
İnsan tedavisine ek olarak, birçok şirketin hafife alındığı bir bileşen, doğru yasal belgeleri vardır. Dispatch Littler'ın iş avukatı Estefanía Rueda, tüm sözleşmelerin sonuçsuz bir feshedilmesine izin vermediğini ve resmi adımların atlanmasının pahalı yargılara veya yinelenen ödemelere yol açabileceğini söylüyor.
“Birçok şirket yerleşimi ödemenin yeterli olduğuna inanıyor, ancak imzalı bir anlaşma yoksa, sonraki herhangi bir depozito iş sürekliliği olarak yorumlanabilir.” Bu, ilişki zaten sona ermiş olsa bile geçerlidir.
Özel bakım gerektiren durumlar vardır. Örneğin, işçi tıbbi sakatlıkta olduğunda, hamile bir kadındır veya sözleşme zayıf bir şekilde desteklenir. Bu durumlarda, yasa, saygı duymazsa, işten çıkarılmayı tersine çevirebilecek veya kabul edilemez hale getirebilecek ek korumalar verir.
Bir başka sık hata, yasalar tarafından belirlenen son tarihlere uymaktır. Yerleşim, haftalar sonra değil, kalkış sırasında teslim edilmelidir. Şirketin daha fazla zamana ihtiyacı varsa, ideal onu belgelendirmektir. Rueda, “Yazılı destek olmadan bir ödeme vaadi olduğunda, ortak çalışan hala işe alındığını veya daha fazla tazminat almaya hak kazandığını varsayabilir.” Aynı şey, çıkış istifa, işten çıkarma veya karşılıklı anlaşma ile yazılı olarak açıklığa kavuşturulmazsa da olur.
Bu anlamda iyi Kapalı Açık, saygılı ve empatik olmalı, ancak yasal olarak sağlam olmalıdır. Sözleşme kaydını bırakmak, şartları açıklamak, sözleşme koşullarını doğrulamak ve Times'a uymak sadece iyi bir uygulama değildir, her iki taraf için de bir korumadır.
Offtoping için yol haritası
Zamanında ve empatik bildirim. Tüm bunların doğaçlama veya sürprizler olmadan karar ve süreçle bilgilendirilmesi ve hizalanması.
Bilgi transferi. İşlevleri belgeleyin ve kim kalmanın sürekliliği kaybetmeden işe devam edebileceğinden emin olun.
İdari Yönetim. Ekipman, kartlar, erişim, hesaplar, yerleşim veya tasfiye teslimi ve herhangi bir yasal belge.
Mülakat veya çıktı anketi. Sürekli iyileştirme için bir geri bildirim kaynağıdır. Ancak sadece analiz edilirse ve kullanılırsa hizmet eder.
Kapanış mesajı. Bir toplantı, kişiselleştirilmiş bir e -posta veya ekip mesajı olsun, bir insan vedası fark yaratır.
Satış sonrası ilişki. Kişinin işgücü kayıtları talep edebilmesi, mali belgeler indirebilmesi veya gelecekteki boş pozisyonlara başvurabilmesi için açık iletişim kanallarını tutun.
Kötülüğün en yaygın sinyallerinden biri Kapalı Klasik “Size insan kaynakları hakkında bilgi veriyorlar”. Bağlam olmadan, önceki ve soğuk bir ton olmadan, bu tür bildirimler çalışanı belirsizlik içinde bırakır ve ekipte söylentiler oluşturabilir.
Ama tam tersi olur. İyi yürütülmüş bir çıkış – netlik, saygı ve izleme ile – bir dönüşte kapıyı açık bırakabilir. Numan firmasına göre, olumlu bir çıkış süreci yaşayanların% 15'ine kadar geri dönmeye istekli. Hatta şirketi başkalarına tavsiye edebilirler.
Bu nedenle Paz, Kapalı ile aynı özen olmalı Yerleşik. “Bu, işbirlikçinin yaşam döngüsünün bir parçasıdır ve iyi yapıldığında, kültürü güçlendirmeye yardımcı olur, çünkü sadece ayrılan kişi değil, kalanların da ne olduğudur” diye açıklıyor.
Yasallık da önemlidir
İnsan tedavisine ek olarak, birçok şirketin hafife alındığı bir bileşen, doğru yasal belgeleri vardır. Dispatch Littler'ın iş avukatı Estefanía Rueda, tüm sözleşmelerin sonuçsuz bir feshedilmesine izin vermediğini ve resmi adımların atlanmasının pahalı yargılara veya yinelenen ödemelere yol açabileceğini söylüyor.
“Birçok şirket yerleşimi ödemenin yeterli olduğuna inanıyor, ancak imzalı bir anlaşma yoksa, sonraki herhangi bir depozito iş sürekliliği olarak yorumlanabilir.” Bu, ilişki zaten sona ermiş olsa bile geçerlidir.
Özel bakım gerektiren durumlar vardır. Örneğin, işçi tıbbi sakatlıkta olduğunda, hamile bir kadındır veya sözleşme zayıf bir şekilde desteklenir. Bu durumlarda, yasa, saygı duymazsa, işten çıkarılmayı tersine çevirebilecek veya kabul edilemez hale getirebilecek ek korumalar verir.
Bir başka sık hata, yasalar tarafından belirlenen son tarihlere uymaktır. Yerleşim, haftalar sonra değil, kalkış sırasında teslim edilmelidir. Şirketin daha fazla zamana ihtiyacı varsa, ideal onu belgelendirmektir. Rueda, “Yazılı destek olmadan bir ödeme vaadi olduğunda, ortak çalışan hala işe alındığını veya daha fazla tazminat almaya hak kazandığını varsayabilir.” Aynı şey, çıkış istifa, işten çıkarma veya karşılıklı anlaşma ile yazılı olarak açıklığa kavuşturulmazsa da olur.
Bu anlamda iyi Kapalı Açık, saygılı ve empatik olmalı, ancak yasal olarak sağlam olmalıdır. Sözleşme kaydını bırakmak, şartları açıklamak, sözleşme koşullarını doğrulamak ve Times'a uymak sadece iyi bir uygulama değildir, her iki taraf için de bir korumadır.
Offtoping için yol haritası
Zamanında ve empatik bildirim. Tüm bunların doğaçlama veya sürprizler olmadan karar ve süreçle bilgilendirilmesi ve hizalanması.
Bilgi transferi. İşlevleri belgeleyin ve kim kalmanın sürekliliği kaybetmeden işe devam edebileceğinden emin olun.
İdari Yönetim. Ekipman, kartlar, erişim, hesaplar, yerleşim veya tasfiye teslimi ve herhangi bir yasal belge.
Mülakat veya çıktı anketi. Sürekli iyileştirme için bir geri bildirim kaynağıdır. Ancak sadece analiz edilirse ve kullanılırsa hizmet eder.
Kapanış mesajı. Bir toplantı, kişiselleştirilmiş bir e -posta veya ekip mesajı olsun, bir insan vedası fark yaratır.
Satış sonrası ilişki. Kişinin işgücü kayıtları talep edebilmesi, mali belgeler indirebilmesi veya gelecekteki boş pozisyonlara başvurabilmesi için açık iletişim kanallarını tutun.