Matías Muchnick, ızgaracılıktan NotCo'nun CEO'luğuna

Arda

Global Mod
Global Mod
Ancak bir tüketici olarak neyin sağlıklı neyin sağlıksız olduğu konusunda değişen öneriler kafamı karıştırdı. Bir gün doymuş yağlar düşmandı, bir gün tuz, sonra genetiği değiştirilmiş ürünler, glüten, laktoz; Liste sonsuz görünüyordu.

“Bir endüstri neyin iyi, neyin kötü olduğu gibi temel konularda anlaşamadığında, o endüstri muhtemelen bilime dikkat etmiyordur. Gıda şirketlerinin birçok çelişkisi vardı” diye belirtiyor.

Buna iklim değişikliğinin hızla ilerlemesi ve hayvanlara yönelik zararlı uygulamaların yanı sıra et sektörünün sera gazı emisyonlarına en çok katkıda bulunan sektörlerden biri olduğu inancı da eklendi.

“Gıda endüstrisinde kullanılan bilim ve teknolojinin güncelliğini yitirdiğini, gezegenin ve insanların sağlığını güvence altına almak için daha modern ve sürdürülebilir yaklaşımların benimsenmesi gerektiğini fark ettim” diyor.

Bu onu Harvard'da yeni işler üzerine bir eğitim programı okumaya ve bitki genetiği uzmanı Pablo Zamora ve biyokimya bilimcisi Karim Pichara ile birlikte hayvansal protein içeren ancak %100 insan yapımı gıdaların yerini alacak ürünler geliştirmeye motive etti. katlardan.

“Hem çevreye hem de insanlara karşı oldukça agresif bir gıda ortamımız vardı; İnsanlığın en önemli 10 ölümcül hastalığından yedisi yediklerimizle ilgilidir. Ancak gereken ilgiyi göremedi. Benim için cevap bitki bazlı ürünlerde yatıyor. NotCo fikri de buradan doğdu” diyor.

Gıda ve yapay zeka


Üçlünün temel sorusu, yapay zekanın gıda ürünlerini hem insanlar hem de çevre için iyi hale getirecek araçları nasıl yaratabileceğiydi.

Gıdaların moleküler bileşenleri ve bunların insanın tat, renk, doku ve aroma algısıyla olan ilişkileri hakkında veri çıkarmaya başladılar. Bunun için, Giuseppe adı verilen, hayvansal ürünleri besinsel ve duyusal açıdan kopyalayan bitkisel içeriklerin kombinasyonlarını tahmin eden patentli bir yapay zeka yarattılar.

Matías, Giuseppe'nin gıdanın parametrelerini analiz ettiğini ve bir algoritma kullanarak hayvansal ürünleri taklit eden sebze tarifleri oluşturduğunu açıklıyor. Gıda teknolojisi şefleri ve beslenme uzmanları, ürünü mükemmelleştirmek için algoritmanın talimatlarına göre bu tarifleri test edip ayarlıyor.

“Algoritma, süt benzeri bir tat oluşturmak için lahana ve ananasın birleştirilmesi gibi tanıdık tatlar üreten beklenmedik kombinasyonları keşfedebilir. CEO, “Bu süreç, insanların doğal olarak ortaya çıkaramayacağı yeniliklere olanak tanıyor” diyor.

Aslında moleküler karmaşıklığı nedeniyle yapımı en zor ürünlerden biri süttü. “Saçlarımızı en çok kıran o oldu, çünkü lezzet kısmını çözdüğümüzde işlevsellik öldü, işlevselliğe ulaştığımızda ise lezzet öldü.”

Mayonezde olduğu gibi, birçok denemeden sonra su, bezelye proteini, hindiba lifi, şeker, ananas konsantresi, hindistancevizi yağı, dipotasyum fosfat, kalsiyum fosfat, hindistancevizi yağı, akasya sakızı, jellan sakızından yapılan NotMilk'i buldular. , tuz, doğal aromalar, kalsiyum disodyum EDTA, D2 vitamini, lahana konsantresi ve B12 vitamini.

Bugün portföyündeki diğer ürünler ise dondurma, hamburger, peynir ve tavuktur. Muchnick, halihazırda yedi ülkede pazarlanan 100'den fazla ürüne sahip olduklarını garanti ediyor: Arjantin, Şili, Brezilya, Kolombiya, Meksika, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada.

“Taze bir İtalyan peyniri olan burrata gibi hâlâ yeniden yaratılacak ürünler var. Henüz burrata yapamadık. Yapacağımız bir sonraki ürün bu mu bilmiyorum ama bir gün bunu yapmak zorundayız” diyor.

Büyüme stratejisi


NotCo'yu kurmadan önce Matías, Hong Kong'da JP Morgan'da çalışıyordu. Orada, girişimci bir müşteri ona işi bırakma konusunda ilham verdi ve girişimci olmak ve insanlık üzerinde bir etki yaratmak için bankacılığı bırakmak istediğine karar verdi. Yiyecek konusunda tutkulu olan Matías, açık bir amacı olan bir tutkuyu takip etmenin ve değişime ulaşmak için doğru araçlardan ve pazardan yararlanmanın gerektiğine inanıyordu. “Sadece insanların varlıklarını yöneten, bunun yerine insanlığın iğnesini hareket ettiren bir bankacı olmaya devam etmek istemedim.”

“Birçok ülkede tüketim dinamiklerini değiştirmeyi zaten başardık. Örneğin et tüketiminin yüksek olduğu Arjantin'de NotCo hamburger pazarının %3'üne sahip. Bugün başarıya ulaşmak için imkansızı hayal etmeniz gerektiğini düşünüyorum” diye paylaşıyor.

Kurucu ortak, ülkelerin farklı tüketim dinamiklerine sahip olduğuna dikkat çekiyor. Örneğin Şili'de tüketimin yüzde 70'i modern kanallardan, yüzde 30'u geleneksel kanallardan gerçekleştirilirken, Brezilya'da bu rakamlar tam tersi, yüzde 70'i geleneksel kanalda, yüzde 30'u modern kanaldan yapılıyor. Meksika'da da modern kanal oldukça alakalı ancak aynı zamanda Oxxo mağazalarının da güçlü bir varlığı var. Bu nedenle NotCo, ürün portföyünü faaliyet gösterdiği her ülkenin özelliklerine göre uyarlamaktadır.

Meksika'ya 2021'de ulaştı ve bu pazar, kitlesel tüketimdeki büyümenin ana itici gücü haline geldi. NotCo'nun ürün satışının yanı sıra yapay zeka teknolojisinin lisanslanmasını içeren başka bir işi daha var. Mars gibi toplu tüketim şirketleri müşterilerinden bazılarıdır ve bu segment halihazırda şirketin gelirinin %15'ini temsil etmektedir.

NotCo, 2023 yılında satışlarını bir önceki yıla göre ikiye katlamayı başardı. Bahisleri, ürünü farklı perakendecilere, restoranlara ve yiyecek mağazalarına yerleştirmektir. Walmart, Soriana, Chedraui, City Market, HEB ve La Comer gibi. Ayrıca Butchers & Sons, Churrería El Moro, Toks, Italianni's, Starbucks, Vips, Chili's, Green Republic, Mr. Tofu, Johnny Rockets, Waffle & More, Bira Fabrikası, Pieology, İtalyan Kahvesi, Cielito Querido ve Maison Kayser.

Foodtech esas olarak ürünlerini benimseyen ve aileleriyle tanıştıran gençleri hedef alıyor, bu da kültürel engellerin aşılmasına yardımcı oluyor. Marka deneyimi ajansı Gerundio'nun CEO'su Elena Benítez'e göre bu bir başarı, çünkü yeni nesiller daha çevre dostu yeni seçenekleri denemeye daha açık ve aynı zamanda kendi değerleri ve niyetleriyle de örtüşüyor. daha sağlıklı.

“Marka isminden itibaren size yerleşik olana aykırı olduğunu söylüyor. Ve bu, bunun olumsuz bir şey olduğu anlamına gelmiyor; aksine, ne vegan ne de vejetaryen olan Y kuşağı tarafından bile kabul edilen başka alternatifler sunma konusunda statükoya meydan okuyor” diyor Benítez.

Bugün Muchnick'in odak noktası ürünlerini diğer pazarlara sunmak ve portföyünü genişletmeye devam etmektir. “Kendimi Beslenme gibi başka bir dört yıllık lisans eğitimi göreceğimi düşünmüyorum çünkü NotCo beslenme uzmanlarından proteinler ve gıdaların nasıl birleştirileceği hakkında her gün bilgi alıyorum. Kesin olan şey, disiplinli olmanız ve kendinizi eğitmeyi bırakmamanız gerektiğidir” diye bitiriyor.