LinkedIn özünü kaybediyor mu? Kullanıcılar artık bunu bir hizmet pazarı veya flört edecek bir site olarak algılıyor

Arda

Global Mod
Global Mod
Bu dönüşüm, kullanıcıların etkileşim biçiminde belirgindir. Platform, Instagram ve Twitter gibi ağlar ağlarını benimsedi: yüksek katılımla ilgili yayınlar, virallik arayan duygusal hikayeler ve profesyonel kariyer yerine “markalaşma personeline” odaklanıyor.

LinkedIn'in algoritmasını vurgulayan nedir?


Daha fazla etkileşim yaratan yayınlar genellikle motivasyon ipuçları, başarılı anlatılar veya liderlik hakkında tartışmalardır, iş teklifleri ise ön plana çıkmıştır.

Sosyal ağın istihdamını ve aktif kullanıcısı direktörü Ángel Macías, “Viral olmak için iyi bir metin yazmak için yeterli olmadan önce. Bugün, çarpıcı bir görüntü veya duygusal bir ifade ile eşlik etmiyorsanız, sadece işe yaramıyor” diyor.

Deneyiminden neyin işe yaradığını bile gördü: ilk saniyeden yakalanan, mesajı net ve kullanışlı noktalarla geliştiren ve bir soru ile kapanan veya konuşmaya çağrılan bir ifade. Ayrıca ona çarpıcı bir görüntü ile eşlik etmeyi ve anahtar kelimeler kullanmayı tavsiye ediyor. Bu formülle 6.000 ila 30.000 takipçiye gitti.

“LinkedIn spor salonu gibi,” diye yansıtıyor. “Sadece kayıt olursanız ve hiçbir şey yapmazsanız, sonuçları görmezsiniz. Ama sabitseniz, faydalar gelir.”

Bir Hizmet Pazarı


Para kazanma yolunda, LinkedIn, satış kanalı gibi bir yarış geliştirmek için bir araç olarak değil, görülmeye ve kullanılmaya kaçmadı. Danışmanlardan ve antrenörlerden dijital pazarlama uzmanlarına kadar, giderek daha fazla profesyonel platformu hizmetlerini satmak için bir vitrin olarak kullanıyor. Özel mesajlar, kullanıcılar ticari tekliflerle dolu, arama stratejilerini birbirine bağlamadan geçti.

2023 yılında şirket, istenmeyen mesajları azaltmak için önlemler uyguladı ve uygunsuz etkileşimleri önlemek için kullanım kurallarını güçlendirdi. Latin Amerika'nın LinkedIn satış direktörü Martha Cuevas, “Bu, spam ve uygun olmayan etkileşimlere karşı önlemler ve kullanıcıların istenmeyen davranışları uyarabilmeleri için raporların raporlarını güçlendirmeyi de içeriyor.”

Flört edecek bir platform mu?


Bu aynı zamanda, son yıllarda, bazı kullanıcıların platformu flört etmek için bir araç olarak kullanmasının yaygın hale geldiğine uyar. Kişisel ton mesajları, bağlamdan övgü ve işyeri ile çok az ilgisi olmayan davetiyeler, ağ içindeki yeni bir dinamiğin bir parçası olarak belirtilmiştir.

Macías, “Bana başka niyetlerle mesaj gönderdim. 'Seninle tanışmak istiyorum' 'dan' Sana her şeyi ödüyorum '. Bu yüzden her zaman en başından beri niyetleri netleştirmenizi tavsiye ederim. Eğer profesyonel değilse, engellemek ve raporlamak daha iyidir.”

Bu değişikliklere rağmen, LinkedIn profesyonel alandaki en etkili ağlardan biri olmaya devam ediyor. Büyüklüğü ve kapsamı, yaklaşımınız artık birkaç yıl önce aynı olmasa da, iş dünyasında bir referans olarak kalmanızı sağlar.

Cuevas, “Aslında şirketler, yetenekleri arama, seçim süreçleri yapmak ve işveren markalarını oluşturmak için LinkedIn'den yararlanmaya devam ediyor.”

Macías ifadeyi destekliyor. Ona göre, işe alımcıların yaklaşık% 80'i yetenek bulmak için platformu ana aracı olarak kullanmaya devam ediyor. İşin püf noktası, birçok boş pozisyonun artık yayınlanmadığını, ancak bağlantılarla doldurulduğunu anlamaktır. Bu nedenle, uzman tam bir profile sahip olmak, anahtar kelimeler kullanmak ve doğrudan insan kaynakları yöneticisine yazma konusunda ısrar eder.

Macías için her şey bir kullanıcının platforma verdiği kullanıma bağlıdır. Çünkü işveren şirketleri olası bir adayın deneyimini gözden geçirmezler. Ayrıca kişinin kendini nasıl ifade ettiğini, ne paylaştığını ve kiminle etkileşime girdiğini gözlemliyorlar.

Şimdilik, LinkedIn'in dönüşümü, sosyal ağların sadece kullanıcı dikkatinin ana varlık olduğu modellerle bağlantı kurmanın ve kendine güven haline gelmenin bir yolu olmanın bir başka yansımasıdır.