Bir Saferjobs analizine göre, 2024'ün sonunda yanlış boşluklar küresel olarak% 30 arttı.
Dijital çağda, her iki işe alım aktörleri de risk altındadır. Meksika'da, adayların% 68'i istihdam aramak için çevrimiçi çalışma çantaları kullanıyor ve MX İnternet Derneği'nin çevrimiçi istihdam 2022'sinin çalışmasına göre şirketlerin% 88'i yetenek bulmak için kullanıyor.
Sosyal ağlar da sırasıyla% 51 ve% 75 kullanarak önemli bir rol oynamaktadır.
Yanlış iş teklifleri nasıl çalışır?
Dolandırıcılar giderek daha sofistike bir modus operandi kullanıyor. Ivonne Vargas, bir şirketin kurumsal kimliğini çoğaltmak, geçici alt alanlar satın almak ve daha fazla güvenilirlik sağlamak için yanlış e -postalar oluşturmak için yapay zeka kullandıklarını açıklıyor.
Stratejisi, yerleşik şirketleri taklit etmek, işe alım süreçlerini (testler veya sınavlar gibi) gerçekleştirmeleri için mevduat talep etmek ve prosedürü hızlandırmak için kişisel belgeler istemektir.
Hedefleri ulaşıldıktan sonra, dolandırıcılar genellikle yanlış siteleri ortadan kaldırır ve kontağı keser. Bununla birlikte, zaten ekonomik aldatmaca işlediler veya kredi kartı, kredi veya gasp yapmak için kullanabilecekleri hassas bilgileri aldılar.
Bu tür bir sahtekarlığın kurbanı olsaydı, onu kamu bakanlığı gibi resmi örneklerden önce kınamak veya Vatandaş Konseyi'nin destek hatlarıyla iletişim kurmak önemlidir.
Bir iş sahtekarlığı nasıl belirlenir
OCC'nin stratejik planlama müdür yardımcısı David Centeno için teklifin kaynağı anahtardır. Gerçekten veya Comorrabajo gibi özel siteler, tekliflerin doğruluğunu garanti etmeye ve sahtekarlık risklerini azaltmaya yardımcı olan doğrulama mekanizmalarına sahiptir.
Centeno, Batı'da şirketlerin boş pozisyonlarını yayınlamak için bilgileri tamamlaması gerektiğini açıklıyor. Ancak, şüpheli bir teklif algılayan herhangi bir kullanıcı bunu rapor edebilir.
Bir aldatmacaya ihanet eden birkaç kalıp vardır ve adaylar görüşmeciler tarafından paylaşılan yönergelere göre bunları tanımlayabilirler:
Ivonne Vargas, Hooman'ın işe alınmasından ve oluşumundan sorumluÜç kişiden en az biri yanlış bir iş teklifi olabilir
Bu sadece boş pozisyon talep eden ve dolandırılanlara değil, aynı zamanda kimliğin kimliğine bürünme kurbanlarına da zarar verir.Dolandırıcılıklara dikkat edin!
CFE çevrimiçi iş, posta veya kısa mesajlar sunmaz. #Notjejeñañar pic.twitter.com/nraaoky7tq
– cfemx (@cfemx) 12 Mart 2025
Dijital çağda, her iki işe alım aktörleri de risk altındadır. Meksika'da, adayların% 68'i istihdam aramak için çevrimiçi çalışma çantaları kullanıyor ve MX İnternet Derneği'nin çevrimiçi istihdam 2022'sinin çalışmasına göre şirketlerin% 88'i yetenek bulmak için kullanıyor.
Sosyal ağlar da sırasıyla% 51 ve% 75 kullanarak önemli bir rol oynamaktadır.
Yanlış iş teklifleri nasıl çalışır?
Dolandırıcılar giderek daha sofistike bir modus operandi kullanıyor. Ivonne Vargas, bir şirketin kurumsal kimliğini çoğaltmak, geçici alt alanlar satın almak ve daha fazla güvenilirlik sağlamak için yanlış e -postalar oluşturmak için yapay zeka kullandıklarını açıklıyor.
Stratejisi, yerleşik şirketleri taklit etmek, işe alım süreçlerini (testler veya sınavlar gibi) gerçekleştirmeleri için mevduat talep etmek ve prosedürü hızlandırmak için kişisel belgeler istemektir.
Ivonne VargasScammer, işe alımınızı çok basit ve çekici bir süreç haline getirmeye çalışacaktır
Hedefleri ulaşıldıktan sonra, dolandırıcılar genellikle yanlış siteleri ortadan kaldırır ve kontağı keser. Bununla birlikte, zaten ekonomik aldatmaca işlediler veya kredi kartı, kredi veya gasp yapmak için kullanabilecekleri hassas bilgileri aldılar.
Bu tür bir sahtekarlığın kurbanı olsaydı, onu kamu bakanlığı gibi resmi örneklerden önce kınamak veya Vatandaş Konseyi'nin destek hatlarıyla iletişim kurmak önemlidir.
Bir iş sahtekarlığı nasıl belirlenir
OCC'nin stratejik planlama müdür yardımcısı David Centeno için teklifin kaynağı anahtardır. Gerçekten veya Comorrabajo gibi özel siteler, tekliflerin doğruluğunu garanti etmeye ve sahtekarlık risklerini azaltmaya yardımcı olan doğrulama mekanizmalarına sahiptir.
Centeno, Batı'da şirketlerin boş pozisyonlarını yayınlamak için bilgileri tamamlaması gerektiğini açıklıyor. Ancak, şüpheli bir teklif algılayan herhangi bir kullanıcı bunu rapor edebilir.
Bir aldatmacaya ihanet eden birkaç kalıp vardır ve adaylar görüşmeciler tarafından paylaşılan yönergelere göre bunları tanımlayabilirler:
- Şüpheli İletişim: Dolandırıcılar genellikle daha önceki bir çağrı olmadan veya kurumsal yerine kişisel e -postalardan WhatsApp veya Sosyal Ağlarla iletişime geçer.
- İletişim bilgilerinin eksikliği: Bir web sitesinin, sosyal ağların veya fiziksel adresin olmaması, şirketin hayali olabileceğinin bir işaretidir.
- “Çok iyi” teklifler, deneyimsiz veya belirsiz: az sayıda cazip sorumluluk ve maaş ile açıklanan boş pozisyonlar genellikle yanlıştır. Önceki deneyime ihtiyaç duymadıkları veya pozisyonun faaliyetlerini açıkça detaylandırmadıkları da şüphelidir.
- Kötü yazı: Kötü yazılı bir teklif, şirketin meşru olmadığı belirtiliyor.
- Geleneksel röportajlar veya toplantılar: Şirket dışındaki yerlerde, kahve dükkanları gibi alıntılar veya önceden iletişim olmadan bir video görüşmesi isteyin, bunlar uyanık işaretlerdir.
- Sizden para istiyorlar: Hiçbir işveren işe alım süreçleri (mülakatlar, sınavlar, eğitim veya müfredat sertifikası) için ödeme talep etmemelidir.
- Hassas bilgileri erken isterler: Curp, adres kanıtı veya banka verileri gibi resmi belgeler isteyin, işe alım sürecinin son aşamalarıyla sınırlı olmalıdır.
- Hızlı bir karar verme baskısı: İşveren, “rekabetçi bir teklif” gibi ifadelerde olduğu gibi derhal yanıt vermek için baskı yaparsa, kötü bir işarettir.