Corona test merkezleri, 2021 yazı ile 2023 Şubat'ı arasında vergi parasıyla finanse edilen yaklaşık 750 milyon “vatandaş testi” için federal hükümete fatura kesti. Dolandırıcılığın meydana geldiği iyi biliniyor: Girişimciler, var olmayan test merkezleri için faturalar yazdılar. Diğerleri ise hiç yapmadıkları hızlı testlerin olumsuz sonuçlarını onayladılar.
Robert Koch Enstitüsü'nün (RKI) kurum içi dergi için hazırladığı ve sonuçları Berliner Zeitung'a sunulan bir pilot çalışma, fatura sahtekarlığının boyutu hakkında fikir veriyor. Aralarında eski enstitü başkanı Lothar Wieler'in de bulunduğu RKI uzmanları, büyük bir şehirdeki 900'den fazla test merkezinden gelen fatura verilerini çeşitli istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etti: Hangi test merkezi alışılmadık derecede fazla sayıda test bildirdi? Özellikle nerelerde çok sayıda olumsuz sonuç oldu? Operatörler tarafından rapor edilen veri setlerindeki rakamlar, standart dağılımın istatistik yasalarına göre beklenenden daha mı fazla yoksa daha mı az yaygındı?
Günaydın Berlin
Bülten
Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.
740 milyondan fazla vatandaşa yapılan test için ülke çapında yaklaşık 8,5 milyar avro fatura kesildi
Yazarlar sonuçları, halihazırda şüpheli kabul edilen ve dolandırıcılık şüphelerinin doğrulandığı test merkezlerinden gelen sayılarla karşılaştırdı. Vardıkları sonuç: İstatistiksel yöntemler yalnızca bilinen şüpheli vakaların çoğunu değil, aynı zamanda olağan denetimler sırasında gözden kaçan diğer vakaları da otomatik olarak tespit etti.
Araştırmanın ilk yazarı, Trier Üniversitesi'nde psikoloji profesörü ve 2021 yılına kadar RKI'de sağlık izleme başkanı olan Michael Bosnjak'tır. Modelleri Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği'nden (KBV) alınan verilerle çalıştırdı; buna göre, 740 milyondan fazla vatandaşa yapılan testler için ülke çapında 8,5 milyar avro gibi iyi bir tutar fatura edildi. Pilot çalışmanın bulgularına dayanarak Bosnjak, test merkezi operatörlerinin yüzde onunun anormalliklere sahip olduğunu varsayıyor. Tüm hızlı testlerin yüzde 20'sini faturalandırdılar ve bunlar için 1,7 milyar avro aldılar.
Dolandırıcılık hacmi büyük olasılıkla birkaç yüz milyon Euro aralığında
Welt-Zeitung'un yakın zamanda bildirdiğinin aksine bu, dolandırıcılığın miktarı değil, göze çarpan operatörlere ödenen toplam paradır. Kaç tanesinin gerçekten kopya çektiği ve testlerin ne kadarının yanlış faturalandırıldığı, bilgilere dayanarak vaka bazında kontrol edilmesi gerekecek. Bosnjak, dolandırıcılık hacminin büyük olasılıkla birkaç yüz milyon avro aralığında olduğunun varsayılabileceğini söyledi. Şunu vurguluyor: “Dolandırıcılık vakalarının bugün hala tespit edilebilmesi mümkün.”
Nisan 2023'te yayınlanan KBV verilerinin henüz tamamlanmadığı göz önüne alındığında bu daha da doğru. Berlin için yaklaşık 571 milyon avroluk bir fatura tutarı kaydedildi. Öte yandan Berlin Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği (KV) şu anda özel test merkezlerine yapılan ödemeleri 805 milyon avro olarak belirledi. Üstelik buna doktor muayenehaneleri ve eczaneler bile dahil değil.
Kontroller kötü koordine edildi
Ancak daha sonra kaç fatura dolandırıcısının yakalanabileceği şüphelidir. Pandemi sürecinde resmi makamlar konunun özüne inmek için birçok fırsatı kaçırdı. Bunun bir nedeni: İlgili yetkililer ve yasal sağlık sigortası birlikleri arasında anlaşma eksikliği ve kaotik koşullar. Dolandırıcıların milyonlarca vergiden kazanç elde etmesini kolaylaştırdılar.
Berlin test merkezlerinin kontrol edilmesinde birçok kurum yer aldı. Örneğin bölge düzenleme ve sağlık otoriteleri, test merkezi tesislerinin gereklilikleri karşılayıp karşılamadığını, hijyen düzenlemelerine uyup uymadığını ve testleri doğru şekilde yapıp yapmadığını kontrol etti. Fatura bilgileri yoktu. Bunu kontrol etmek KV'nin elindeydi. Tüm yasal sağlık sigortası doktorlarının zorunlu organizasyonu, parayı federal hükümetten özel operatörlere de aktardı. 805 milyon Euro 3.900 test alanına aktı.
Aralarında eski enstitü başkanı Lothar Wieler'in de bulunduğu RKI uzmanları, büyük bir şehirdeki 900'den fazla test merkezinden gelen fatura verilerini çeşitli istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etti.Kay Nietfeld/dpa
Burada hiçbir usulsüzlük fark edilmediği söylenemez. KV'ye göre test alanlarının yüzde 20 ila 25'i “göze çarpıyor” ve daha ayrıntılı olarak kontrol ediliyor, bu nedenle bugüne kadar 120 milyon euro stopaj yapıyor. Bu yüzden haksız yere zan altında olduklarını hisseden ve parası konusunda ısrar eden girişimcilerin de baskısına maruz kalıyor. Ancak RKI araştırması, bunun tersine, potansiyel dolandırıcıların tespit edilmediğini öne sürüyor. İstatistiksel veri analizinin yardımıyla, geleneksel denetimle karşılaştırıldığında iki kat daha fazla test merkezinde ilk şüphe ortaya çıktı ve beş vakadan birinde bu şüphe doğrulandı. Bunu Berlin'e uygularsanız, göze çarpan test merkezlerine ödenen meblağlar kısa sürede 200 milyon Euro'ya ulaşabilir.
Bu göz önüne alındığında, yasal soruşturma daha yeni başlıyor. Berlin savcılığına 277 dava kaydedildi ve bunların 101'i hâlâ açık. Şu ana kadar yalnızca 15 operatör suçlandı ve beşi mahkum edildi. Savcılığa göre, el konulan kârın miktarı yalnızca 733.654 avro ve 84 sent olup, ilave 11,5 milyon avroya da el konuldu veya donduruldu.
Korona testleriyle milyon dolarlık dolandırıcılık: “Geniş bir karanlık alan var”
LKA, Ocak 2023'te şimdiye kadarki sonuncusu olan 438 soruşturmayla biraz daha fazla soruşturma başlattı. 80'i bugüne kadar devam ediyor. “2023 yılı başında hasarın 32 milyon euro civarında olacağını tahmin ediyorduk. Bu arada bazı prosedürler çözüldü ve hasar muhtemelen daha az olacak” diyor karakolun sorumlu şefi Jörg Engelhard. “Ancak bu yalnızca kaydettiğimiz soruşturmalarla ilgilidir. Büyük, karanlık bir alan var.”
Çok daha iyi aydınlatılabilecek karanlık bir alan. Federal Sağlık Bakanlığı artık geçici fatura düzenlemelerini ve belgeleri saklama zorunluluğunu “önemli ölçüde genişleterek” kurtarılabilecekleri kurtarmak istiyor. Ancak bir sözcü, bakanlığın kendisinin olası dolandırıcılık vakalarını soruşturmak için hiçbir yasal dayanağı olmadığını söyledi: “Federal Sağlık Bakanlığı bir soruşturma makamı değil.”
Düzenlemeyle, ülke çapındaki yasal sağlık sigortası doktorları birliklerini faturalandırmayı denetlemekle görevlendirdi ve bunu yaparak sahte bir teşvik yarattı. Çünkü her KV, çalışmaları için bir idari ücret alıyordu ve bu da federal eyaletlerinde daha fazla testin faturalandırılmasını artırıyordu. Her test için ücretin yüzde 3,5'ine kadar kesinti yapmasına izin verildi. KV Berlin sözcüsü talep üzerine şunu doğruladı: Bir test merkezi açıkça yanlış faturalandırsa ve bu nedenle parayı geri ödemek zorunda kalsa bile, KV'nin kendi payını elinde tutmasına izin verildi. Nihayet idari masraflar karşılanmıştı.
Eleştirmenler, bu sistemdeki faturaların hızlı bir şekilde inandırıcılık kontrolünden daha fazlasını yapma ve sürekli olarak aşırı hesaplanmış testleri tespit etme teşvikini kaçırdılar. Kontroller de LKA için çok gevşekti: 2022 yazında soruşturmacılar KV yönetim kurulu üyelerine karşı sadakatsizlik şüphelerini bile dile getirdi. Savcılık soruşturmayı yürüttü ancak bir sözcünün açıkladığı gibi “gerekli niyetin açıkça mevcut olmaması” nedeniyle Şubat 2024'ün sonunda davayı durdurdu. Yasalar ve düzenlemeler o kadar hızlı değişti ki KV “faturalandırma süreçlerini kalıcı olarak sağlamlaştıramadı”. “Yanlış ödemeler” “sonuçta kafa karıştırıcı bir durumdan kaynaklanıyordu”.
Sessizlik duvarı
Ama hâlâ RKI’nin istatistiksel analizleri vardı. Enstitü, çalışmasında açıklanan yöntemleri zaten pandemi sırasında ülke çapında sürekli olarak kullanıyordu. Bunu yapmak için her test sitesinin bir kimlikle kodlandığı anonimleştirilmiş fatura verileri aldı. RKI, Berlin'deki şüpheli konumların kimliklerini sürekli olarak KV'ye ve Senato Sağlık Bakanlığı'na bildirdi.
Kaç test merkezinde bu tür raporlar vardı? Bunu bilmek isteyen herkes bir sessizlik duvarıyla karşılaşacaktır. RKI sizi devlet dairelerine yönlendirir. Sağlık Senatörü Ina Czyborra'nın (SPD) sözcüsü Oliver Fey, soruyu açık bırakıyor ve basın yasası uyarınca bilgi sağlama yükümlülüğünün aksine, artık sorulduğunda soruları yanıtlamıyor. KV ayrıca herhangi bir bilgi sağlamayı da reddeder. Başlangıçta bir sözcü, RKI'den herhangi bir veri almadığını açıkladı; daha sonra elbette kaç tane şüpheli test sitesi olduğuna yanıt vermeden bunu düzeltmek zorunda kaldı. Açık olan tek şey RKI'nin bilgilerine ne olduğu: hiçbir şey.
Sözcü, “RKI'nin sonuçları KV tarafından takip edilmedi çünkü yasal gereklilikler KV Berlin'in harekete geçme zorunluluğu doğurmuyor” dedi. Bunun için “yanlış muhatapsınız”. Aslında Korona Test Yönetmeliği devlet dairelerinin sorumluluğuna atıf yapıyor. Ancak aynı zamanda KV'ye “gerekçe varsa” daha derinlemesine incelemeler yapma zorunluluğu da getiriyor. Görünüşe göre RKI'den gelen bilgiler KV için bir neden değildi.
ARŞİV – 2022 baharında hızlı korona testleri için test istasyonu.Christian Charisius/dpa
KV başka soruları da cevapsız bırakıyor. Faturalandırmaların hatalı çıkması nedeniyle şimdiye kadar federal hükümete ne kadar para geri ödedi? KV'nin hatalı ve hileli faturalandırma nedeniyle tahsil ettiği idari ücretler ne kadardır? Bilgi yok.
Senato yönetimi dolandırıcılığın boyutunun büyük ölçüde farkında değil. Sözcü Fey, bu konuda “hiçbir bilgimizin” olmadığını söylüyor. Senato yönetiminin RKI'nin bilgileriyle tam olarak ne yaptığı, bunu ilçelere mi aktardığı yoksa KV'yi soruşturmaya mı teşvik ettiği konusunda net bir cevap vermiyor.
Çoğu durumda LKA'daki dolandırıcılık soruşturmacılarının eli kolu bağlıydı. Polis şefi Engelhard, “Soruşturma yapabilmek için raporlara güveniyoruz” diyor. Ancak: “KV'den, RKI'den ve bölge müdürlüklerinden herhangi bir rapor almadık.”
Polis vakalarını üç kaynaktan aldı: Listelenen bir test merkezinin adresinde test bulamayan veya planlanan randevuya gelmemelerine rağmen aniden e-posta yoluyla negatif test sonucu alan vatandaşlar ihbarda bulundu. Bankalar, bir girişimcinin testler için KV'den ödeme alması ancak hesabından maaş, oda kirası veya diğer masrafları ödememesi durumunda kara para aklama şüphesi olduğunu bildirdi. Buna ek olarak, Senato Yönetimi ve LKA, örneğin yalnızca iki testçiyi kaydeden ancak günde 700 test gerçekleştiren test merkezlerini fark etmek için kendi veri analizlerini kullandı. Engelhard'a göre RKI analizleri büyük ölçüde kullanılmadan kaldı: “2022 ve 2023'te Federal Sağlık Bakanlığı ile göze çarpan test sahalarının RKI modellerinin de yardımıyla belirlenmesine yönelik işbirliği konusunda görüşmeler yapıldı. Ancak hiçbir zaman işbirliği olmadı.”
Eski RKI yöneticisi Michael Bosnjak, sorumluların bu deneyimlerden dersler çıkaracağını umuyor. “Gelecekte bir salgın durumunda test merkezleri, her bir test sırasında neler olduğunu ayrıntılı olarak haritalandıran ve faturalandırmayı otomatikleştiren resmi sertifikalı yazılımlarla donatılmalıdır” diye öneriyor. “Bu, manuel müdahale ve manipülasyon olasılığını sınırlıyor.”
Bu, vergi mükelleflerinin on milyonlarca tasarruf etmesini sağlayabilirdi. Ancak olduğu gibi, işleme süreci yalnızca zorlukla ve bireysel durumlarda ilerlemektedir. 4 Eylül'de, Neukölln test merkezi operatörünün Tiergarten bölge mahkemesi huzuruna çıkacağı dönem yine o zaman olacak. Savcılık onu ticari dolandırıcılıkla suçladı ve bir yıl ertelenmiş hapis cezasına karar verdi ve ayrıca adamdan yaklaşık 130.000 avro toplamak istedi. Ceza kararını kabul etmediği için temyize başvurdu.
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler
Robert Koch Enstitüsü'nün (RKI) kurum içi dergi için hazırladığı ve sonuçları Berliner Zeitung'a sunulan bir pilot çalışma, fatura sahtekarlığının boyutu hakkında fikir veriyor. Aralarında eski enstitü başkanı Lothar Wieler'in de bulunduğu RKI uzmanları, büyük bir şehirdeki 900'den fazla test merkezinden gelen fatura verilerini çeşitli istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etti: Hangi test merkezi alışılmadık derecede fazla sayıda test bildirdi? Özellikle nerelerde çok sayıda olumsuz sonuç oldu? Operatörler tarafından rapor edilen veri setlerindeki rakamlar, standart dağılımın istatistik yasalarına göre beklenenden daha mı fazla yoksa daha mı az yaygındı?
Günaydın Berlin
Bülten
Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.
740 milyondan fazla vatandaşa yapılan test için ülke çapında yaklaşık 8,5 milyar avro fatura kesildi
Yazarlar sonuçları, halihazırda şüpheli kabul edilen ve dolandırıcılık şüphelerinin doğrulandığı test merkezlerinden gelen sayılarla karşılaştırdı. Vardıkları sonuç: İstatistiksel yöntemler yalnızca bilinen şüpheli vakaların çoğunu değil, aynı zamanda olağan denetimler sırasında gözden kaçan diğer vakaları da otomatik olarak tespit etti.
Araştırmanın ilk yazarı, Trier Üniversitesi'nde psikoloji profesörü ve 2021 yılına kadar RKI'de sağlık izleme başkanı olan Michael Bosnjak'tır. Modelleri Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği'nden (KBV) alınan verilerle çalıştırdı; buna göre, 740 milyondan fazla vatandaşa yapılan testler için ülke çapında 8,5 milyar avro gibi iyi bir tutar fatura edildi. Pilot çalışmanın bulgularına dayanarak Bosnjak, test merkezi operatörlerinin yüzde onunun anormalliklere sahip olduğunu varsayıyor. Tüm hızlı testlerin yüzde 20'sini faturalandırdılar ve bunlar için 1,7 milyar avro aldılar.
Dolandırıcılık hacmi büyük olasılıkla birkaç yüz milyon Euro aralığında
Welt-Zeitung'un yakın zamanda bildirdiğinin aksine bu, dolandırıcılığın miktarı değil, göze çarpan operatörlere ödenen toplam paradır. Kaç tanesinin gerçekten kopya çektiği ve testlerin ne kadarının yanlış faturalandırıldığı, bilgilere dayanarak vaka bazında kontrol edilmesi gerekecek. Bosnjak, dolandırıcılık hacminin büyük olasılıkla birkaç yüz milyon avro aralığında olduğunun varsayılabileceğini söyledi. Şunu vurguluyor: “Dolandırıcılık vakalarının bugün hala tespit edilebilmesi mümkün.”
Nisan 2023'te yayınlanan KBV verilerinin henüz tamamlanmadığı göz önüne alındığında bu daha da doğru. Berlin için yaklaşık 571 milyon avroluk bir fatura tutarı kaydedildi. Öte yandan Berlin Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği (KV) şu anda özel test merkezlerine yapılan ödemeleri 805 milyon avro olarak belirledi. Üstelik buna doktor muayenehaneleri ve eczaneler bile dahil değil.
Kontroller kötü koordine edildi
Ancak daha sonra kaç fatura dolandırıcısının yakalanabileceği şüphelidir. Pandemi sürecinde resmi makamlar konunun özüne inmek için birçok fırsatı kaçırdı. Bunun bir nedeni: İlgili yetkililer ve yasal sağlık sigortası birlikleri arasında anlaşma eksikliği ve kaotik koşullar. Dolandırıcıların milyonlarca vergiden kazanç elde etmesini kolaylaştırdılar.
Berlin test merkezlerinin kontrol edilmesinde birçok kurum yer aldı. Örneğin bölge düzenleme ve sağlık otoriteleri, test merkezi tesislerinin gereklilikleri karşılayıp karşılamadığını, hijyen düzenlemelerine uyup uymadığını ve testleri doğru şekilde yapıp yapmadığını kontrol etti. Fatura bilgileri yoktu. Bunu kontrol etmek KV'nin elindeydi. Tüm yasal sağlık sigortası doktorlarının zorunlu organizasyonu, parayı federal hükümetten özel operatörlere de aktardı. 805 milyon Euro 3.900 test alanına aktı.
Aralarında eski enstitü başkanı Lothar Wieler'in de bulunduğu RKI uzmanları, büyük bir şehirdeki 900'den fazla test merkezinden gelen fatura verilerini çeşitli istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etti.Kay Nietfeld/dpa
Burada hiçbir usulsüzlük fark edilmediği söylenemez. KV'ye göre test alanlarının yüzde 20 ila 25'i “göze çarpıyor” ve daha ayrıntılı olarak kontrol ediliyor, bu nedenle bugüne kadar 120 milyon euro stopaj yapıyor. Bu yüzden haksız yere zan altında olduklarını hisseden ve parası konusunda ısrar eden girişimcilerin de baskısına maruz kalıyor. Ancak RKI araştırması, bunun tersine, potansiyel dolandırıcıların tespit edilmediğini öne sürüyor. İstatistiksel veri analizinin yardımıyla, geleneksel denetimle karşılaştırıldığında iki kat daha fazla test merkezinde ilk şüphe ortaya çıktı ve beş vakadan birinde bu şüphe doğrulandı. Bunu Berlin'e uygularsanız, göze çarpan test merkezlerine ödenen meblağlar kısa sürede 200 milyon Euro'ya ulaşabilir.
Bu göz önüne alındığında, yasal soruşturma daha yeni başlıyor. Berlin savcılığına 277 dava kaydedildi ve bunların 101'i hâlâ açık. Şu ana kadar yalnızca 15 operatör suçlandı ve beşi mahkum edildi. Savcılığa göre, el konulan kârın miktarı yalnızca 733.654 avro ve 84 sent olup, ilave 11,5 milyon avroya da el konuldu veya donduruldu.
Korona testleriyle milyon dolarlık dolandırıcılık: “Geniş bir karanlık alan var”
LKA, Ocak 2023'te şimdiye kadarki sonuncusu olan 438 soruşturmayla biraz daha fazla soruşturma başlattı. 80'i bugüne kadar devam ediyor. “2023 yılı başında hasarın 32 milyon euro civarında olacağını tahmin ediyorduk. Bu arada bazı prosedürler çözüldü ve hasar muhtemelen daha az olacak” diyor karakolun sorumlu şefi Jörg Engelhard. “Ancak bu yalnızca kaydettiğimiz soruşturmalarla ilgilidir. Büyük, karanlık bir alan var.”
Çok daha iyi aydınlatılabilecek karanlık bir alan. Federal Sağlık Bakanlığı artık geçici fatura düzenlemelerini ve belgeleri saklama zorunluluğunu “önemli ölçüde genişleterek” kurtarılabilecekleri kurtarmak istiyor. Ancak bir sözcü, bakanlığın kendisinin olası dolandırıcılık vakalarını soruşturmak için hiçbir yasal dayanağı olmadığını söyledi: “Federal Sağlık Bakanlığı bir soruşturma makamı değil.”
Düzenlemeyle, ülke çapındaki yasal sağlık sigortası doktorları birliklerini faturalandırmayı denetlemekle görevlendirdi ve bunu yaparak sahte bir teşvik yarattı. Çünkü her KV, çalışmaları için bir idari ücret alıyordu ve bu da federal eyaletlerinde daha fazla testin faturalandırılmasını artırıyordu. Her test için ücretin yüzde 3,5'ine kadar kesinti yapmasına izin verildi. KV Berlin sözcüsü talep üzerine şunu doğruladı: Bir test merkezi açıkça yanlış faturalandırsa ve bu nedenle parayı geri ödemek zorunda kalsa bile, KV'nin kendi payını elinde tutmasına izin verildi. Nihayet idari masraflar karşılanmıştı.
Eleştirmenler, bu sistemdeki faturaların hızlı bir şekilde inandırıcılık kontrolünden daha fazlasını yapma ve sürekli olarak aşırı hesaplanmış testleri tespit etme teşvikini kaçırdılar. Kontroller de LKA için çok gevşekti: 2022 yazında soruşturmacılar KV yönetim kurulu üyelerine karşı sadakatsizlik şüphelerini bile dile getirdi. Savcılık soruşturmayı yürüttü ancak bir sözcünün açıkladığı gibi “gerekli niyetin açıkça mevcut olmaması” nedeniyle Şubat 2024'ün sonunda davayı durdurdu. Yasalar ve düzenlemeler o kadar hızlı değişti ki KV “faturalandırma süreçlerini kalıcı olarak sağlamlaştıramadı”. “Yanlış ödemeler” “sonuçta kafa karıştırıcı bir durumdan kaynaklanıyordu”.
Sessizlik duvarı
Ama hâlâ RKI’nin istatistiksel analizleri vardı. Enstitü, çalışmasında açıklanan yöntemleri zaten pandemi sırasında ülke çapında sürekli olarak kullanıyordu. Bunu yapmak için her test sitesinin bir kimlikle kodlandığı anonimleştirilmiş fatura verileri aldı. RKI, Berlin'deki şüpheli konumların kimliklerini sürekli olarak KV'ye ve Senato Sağlık Bakanlığı'na bildirdi.
Kaç test merkezinde bu tür raporlar vardı? Bunu bilmek isteyen herkes bir sessizlik duvarıyla karşılaşacaktır. RKI sizi devlet dairelerine yönlendirir. Sağlık Senatörü Ina Czyborra'nın (SPD) sözcüsü Oliver Fey, soruyu açık bırakıyor ve basın yasası uyarınca bilgi sağlama yükümlülüğünün aksine, artık sorulduğunda soruları yanıtlamıyor. KV ayrıca herhangi bir bilgi sağlamayı da reddeder. Başlangıçta bir sözcü, RKI'den herhangi bir veri almadığını açıkladı; daha sonra elbette kaç tane şüpheli test sitesi olduğuna yanıt vermeden bunu düzeltmek zorunda kaldı. Açık olan tek şey RKI'nin bilgilerine ne olduğu: hiçbir şey.
Sözcü, “RKI'nin sonuçları KV tarafından takip edilmedi çünkü yasal gereklilikler KV Berlin'in harekete geçme zorunluluğu doğurmuyor” dedi. Bunun için “yanlış muhatapsınız”. Aslında Korona Test Yönetmeliği devlet dairelerinin sorumluluğuna atıf yapıyor. Ancak aynı zamanda KV'ye “gerekçe varsa” daha derinlemesine incelemeler yapma zorunluluğu da getiriyor. Görünüşe göre RKI'den gelen bilgiler KV için bir neden değildi.
ARŞİV – 2022 baharında hızlı korona testleri için test istasyonu.Christian Charisius/dpa
KV başka soruları da cevapsız bırakıyor. Faturalandırmaların hatalı çıkması nedeniyle şimdiye kadar federal hükümete ne kadar para geri ödedi? KV'nin hatalı ve hileli faturalandırma nedeniyle tahsil ettiği idari ücretler ne kadardır? Bilgi yok.
Senato yönetimi dolandırıcılığın boyutunun büyük ölçüde farkında değil. Sözcü Fey, bu konuda “hiçbir bilgimizin” olmadığını söylüyor. Senato yönetiminin RKI'nin bilgileriyle tam olarak ne yaptığı, bunu ilçelere mi aktardığı yoksa KV'yi soruşturmaya mı teşvik ettiği konusunda net bir cevap vermiyor.
Çoğu durumda LKA'daki dolandırıcılık soruşturmacılarının eli kolu bağlıydı. Polis şefi Engelhard, “Soruşturma yapabilmek için raporlara güveniyoruz” diyor. Ancak: “KV'den, RKI'den ve bölge müdürlüklerinden herhangi bir rapor almadık.”
Polis vakalarını üç kaynaktan aldı: Listelenen bir test merkezinin adresinde test bulamayan veya planlanan randevuya gelmemelerine rağmen aniden e-posta yoluyla negatif test sonucu alan vatandaşlar ihbarda bulundu. Bankalar, bir girişimcinin testler için KV'den ödeme alması ancak hesabından maaş, oda kirası veya diğer masrafları ödememesi durumunda kara para aklama şüphesi olduğunu bildirdi. Buna ek olarak, Senato Yönetimi ve LKA, örneğin yalnızca iki testçiyi kaydeden ancak günde 700 test gerçekleştiren test merkezlerini fark etmek için kendi veri analizlerini kullandı. Engelhard'a göre RKI analizleri büyük ölçüde kullanılmadan kaldı: “2022 ve 2023'te Federal Sağlık Bakanlığı ile göze çarpan test sahalarının RKI modellerinin de yardımıyla belirlenmesine yönelik işbirliği konusunda görüşmeler yapıldı. Ancak hiçbir zaman işbirliği olmadı.”
Eski RKI yöneticisi Michael Bosnjak, sorumluların bu deneyimlerden dersler çıkaracağını umuyor. “Gelecekte bir salgın durumunda test merkezleri, her bir test sırasında neler olduğunu ayrıntılı olarak haritalandıran ve faturalandırmayı otomatikleştiren resmi sertifikalı yazılımlarla donatılmalıdır” diye öneriyor. “Bu, manuel müdahale ve manipülasyon olasılığını sınırlıyor.”
Bu, vergi mükelleflerinin on milyonlarca tasarruf etmesini sağlayabilirdi. Ancak olduğu gibi, işleme süreci yalnızca zorlukla ve bireysel durumlarda ilerlemektedir. 4 Eylül'de, Neukölln test merkezi operatörünün Tiergarten bölge mahkemesi huzuruna çıkacağı dönem yine o zaman olacak. Savcılık onu ticari dolandırıcılıkla suçladı ve bir yıl ertelenmiş hapis cezasına karar verdi ve ayrıca adamdan yaklaşık 130.000 avro toplamak istedi. Ceza kararını kabul etmediği için temyize başvurdu.
Herhangi bir geri bildiriminiz var mı? Bize yazın! brifing@Haberler