Perakende sektöründe yapay zeka
Danışmanlık firması McKinsey, yapay zekanın bir şirketin idari, ticarileştirme ve hatta pazarlama gibi çeşitli alanlarını olumlu yönde etkileyebileceğine dikkat çekiyor.
Bunun bir örneği, 2023 yılında ürünleri senaryolar halinde gösterebilmek için yapay zeka destekli bir görüntü oluşturma aracını piyasaya süren Amazon'dur; Yazılım mühendisliği görevlerinde harcanan zamanı %60'a kadar azaltmak için yardımcı pilotları tercih eden Mercado Libre; ve mağaza içi çalışanlarına kişiselleştirilmiş tavsiyeler sunma konusunda destek olmak amacıyla “Lindex Copilot”u uygulayan İsveçli perakendeci Lindex.
Sektörün önceliği halihazırda yapay zekayı yönetebilen yetenekleri çekmek. Allouche, işverenlerin yüzde 71'inin, genel deneyimi daha az olsa bile yapay zeka deneyimi olan adayları işe almayı tercih ettiğini ve maaşlarında yüzde 39'a kadar daha fazla ödemeye hazır olduklarını açıkladı.
Meksika'da yapay zeka yeteneği sıkıntısı var. Kendini profesyonellerin eğitimi ve sertifikasyonuna adamış bir Meksika şirketi olan JedAIs'e göre, bu teknolojideki uzmanlık açığının %70 olduğu tahmin ediliyor.
Kurumsal uzman, sektördeki çalışanların yüzde 70'inin halihazırda yapay zeka kullandığını ancak yarısından azının bunu işverenlerinin desteğiyle yaptığını vurguladı.
Bu boşluk, çalışanları için eğitime ve kurumsal desteğe daha fazla yatırım yapma ihtiyacını doğuruyor; bu nedenle Coursera veya JedAI'lerde olduğu gibi bazen öğrenme platformlarıyla eğitime başvuruyorlar.
JedAIs México Genel Müdürü Eduardo Reynoso, yapay zekanın şirketlerde benimsenmesi için öncelikle ekip liderlerinin bir strateji geliştirebilmeleri için eğitilmeleri gerektiğini açıkladı. Daha sonra, yaratıcı veya lojistik kısımda uygulanması için diğer işbirlikçilere öğretilmelidir.
Ancak her şey yapay zeka değildir; liderlik, eleştirel düşünme ve etkili iletişim gibi sosyal beceriler veya beyaz beceriler, bu teknolojik aracın şirketlerin iş süreçlerinde kullanımını geliştirmek için hayati öneme sahiptir.
Karine, “Otomasyon büyüdükçe iletişim, ekip çalışması ve eleştirel düşünme gibi temel insan becerilerini geliştirmemiz gerekiyor” dedi. Bu bakış açısı, yapay zekanın değer taşıması için insan yaratıcılığını gerektirdiğine ve böylece her şirketin kendisini farklılaştırabileceğine inanan Eduardo tarafından da paylaşılıyor.
Danışmanlık firması McKinsey, yapay zekanın bir şirketin idari, ticarileştirme ve hatta pazarlama gibi çeşitli alanlarını olumlu yönde etkileyebileceğine dikkat çekiyor.
Bunun bir örneği, 2023 yılında ürünleri senaryolar halinde gösterebilmek için yapay zeka destekli bir görüntü oluşturma aracını piyasaya süren Amazon'dur; Yazılım mühendisliği görevlerinde harcanan zamanı %60'a kadar azaltmak için yardımcı pilotları tercih eden Mercado Libre; ve mağaza içi çalışanlarına kişiselleştirilmiş tavsiyeler sunma konusunda destek olmak amacıyla “Lindex Copilot”u uygulayan İsveçli perakendeci Lindex.
Sektörün önceliği halihazırda yapay zekayı yönetebilen yetenekleri çekmek. Allouche, işverenlerin yüzde 71'inin, genel deneyimi daha az olsa bile yapay zeka deneyimi olan adayları işe almayı tercih ettiğini ve maaşlarında yüzde 39'a kadar daha fazla ödemeye hazır olduklarını açıkladı.
Meksika'da yapay zeka yeteneği sıkıntısı var. Kendini profesyonellerin eğitimi ve sertifikasyonuna adamış bir Meksika şirketi olan JedAIs'e göre, bu teknolojideki uzmanlık açığının %70 olduğu tahmin ediliyor.
Kurumsal uzman, sektördeki çalışanların yüzde 70'inin halihazırda yapay zeka kullandığını ancak yarısından azının bunu işverenlerinin desteğiyle yaptığını vurguladı.
Bu boşluk, çalışanları için eğitime ve kurumsal desteğe daha fazla yatırım yapma ihtiyacını doğuruyor; bu nedenle Coursera veya JedAI'lerde olduğu gibi bazen öğrenme platformlarıyla eğitime başvuruyorlar.
JedAIs México Genel Müdürü Eduardo Reynoso, yapay zekanın şirketlerde benimsenmesi için öncelikle ekip liderlerinin bir strateji geliştirebilmeleri için eğitilmeleri gerektiğini açıkladı. Daha sonra, yaratıcı veya lojistik kısımda uygulanması için diğer işbirlikçilere öğretilmelidir.
Ancak her şey yapay zeka değildir; liderlik, eleştirel düşünme ve etkili iletişim gibi sosyal beceriler veya beyaz beceriler, bu teknolojik aracın şirketlerin iş süreçlerinde kullanımını geliştirmek için hayati öneme sahiptir.
Karine, “Otomasyon büyüdükçe iletişim, ekip çalışması ve eleştirel düşünme gibi temel insan becerilerini geliştirmemiz gerekiyor” dedi. Bu bakış açısı, yapay zekanın değer taşıması için insan yaratıcılığını gerektirdiğine ve böylece her şirketin kendisini farklılaştırabileceğine inanan Eduardo tarafından da paylaşılıyor.