Uçak pilotu olmayı arzuluyorsanız, zirvelere ulaşmanın yolu budur

Arda

Global Mod
Global Mod
Maria, Avolo'da Cessna uçaklarının, özellikle de piston motorlu, iki ve dört koltuklu 150 ve 172 modellerinin pilotluğunu yaptı. Uçmadan önce öğrenciler, gerçek uçağın davranışını taklit eden simülatörler kullanarak, onların yön bulmayı öğrenmelerine ve uçağın aletlerine aşina olmalarına olanak tanır.

Simülatörlerin gerçekçilikleri farklılık gösterir ancak bir uçağın nasıl çalıştığını anlamak için gereklidirler. “Bu kariyeri incelemenin en büyük zorluklarından biri bir süreç olduğunu bilmek, onu tanıyacak sabra sahip olmanız ve her şeyin zamanına göre ilerleyeceğini bilmektir. “Çok fazla zihinsel beceri gerektiriyor, aynı zamanda çok fazla fiziksel beceri gerektiriyor” diyor.

Alphaluft Havacılık Akademisi'nin kurucusu Kaptan Alejandro Garza, kadınların havacılık endüstrisine katılımında artış olduğunu garanti ediyor. Akademinin verilerine göre 2016 yılında dünya çapındaki pilotların yalnızca %3,6'sını kadınlar temsil ediyordu. 2021 yılı için bu rakam %5'e çıktı.

“Örneğin Amerika Birleşik Devletleri'nde pilotların neredeyse yüzde 10'u kadın, havacılık öğrencilerinin de yüzde 15'i kadın. Meksika'da kadınların havacılığa katılımı %5'tir ancak ilgi artıyor. Alphaluft'ta öğrencilerin %20'si kadındır” diyor kaptan.

Bugün, daha önce yanlışlıkla “kadın alanı” olarak bilinen uçuş görevlisi olmak isteyen erkeklerin sayısı da giderek artıyor.

Dereceyi çalışmanın maliyeti ne kadar?


Kaptan, havacılık eğitiminin ortalama maliyetinin bir milyon peso ile 1.200.000 arasında değiştiğini açıklıyor. Lisansın iki düzeyi vardır: Hususi pilot lisansı ve ticari pilot lisansı. Birincisi, kişisel kullanım için veya ailenizi ve arkadaşlarınızı yanınıza alarak eğlence amaçlı uçmanıza olanak tanır. Öte yandan ikincisi, ister havayollarında, ister ticari hava fotoğrafçılığında, ister ticari paraşütçü pilotu olarak sektörde çalışmak için gereklidir. Ticari pilot olarak kariyer yapmak için önce özel pilot olarak mezun olmanız gerekir.

Ticari pilot, uçaktan sorumludur ve uçuşun yanı sıra uçaktaki yolcuların, mürettebatın ve kargonun güvenliğinden de sorumludur ve uçaktaki en yüksek otoritedir.

Bir havayolu şirketinde ticari pilot, uçağı kontrol eden kaptan olarak veya kaptana yardımcı olan yardımcı pilot veya birinci subay olarak görev yapabilir.

Ticari pilot eğitimi sırasında, bir uçağın kontrollerini kullanmayı, kalkış, iniş ve uçuş rotaları boyunca uçmayı, ayrıca kontrol kulesiyle temas kurmayı ve güvenlik prosedürlerini takip etmeyi öğrenirsiniz. Meteoroloji, navigasyon, hava trafiği, havacılık mevzuatı, tıp ve diğer genel havacılık bilgileri gibi konular da incelenmektedir.

Özel pilotlar uçuş planlaması, hava manevraları yapma, navigasyon teknikleri, operasyonel güvenlik, acil durum prosedürleri ve ticari olmayan küçük uçakları uçurmak için gerekli her şeyi öğrenirler.

Bir havayolu şirketinde iş bulmak


María, 2019 yılında ticari pilot olarak mezun oldu ve salgının sektörde yarattığı krizin ardından faaliyetlerini durduran Meksika ticari havayolu Interjet'te işe girdi. Aynı yıl María, Airbus 321'i iç hat uçuşlarında uçurmadan önce havayolunda uçak ve sistemlerine ilişkin teorik dersler, prosedürler ve simülatörlerdeki uygulamaları içeren eğitimine başladı. Bu her havayolu şirketi için zorunludur.

Interjet'in iflasının ardından genç kadın başka bir Meksika havayolu şirketine katıldı ve her yıl yaklaşık 200 uçuş gerçekleştiriyor; sık sık Amerika Birleşik Devletleri'ne ve Peru ve Ekvador gibi Orta ve Güney Amerika ülkelerine seyahat ediyor. Avrupa'ya giden bir rotası yok ama gelecekte oraya uçmayı umuyor.

Mezun olduğundan bu yana María de los Ángeles yaklaşık 800 uçuş gerçekleştirdi ve her ne kadar bir uçağı yönetirken çok zor durumlarla karşılaşmamış olsa da, özellikle çok fazla endişe yaratan bir uçuşu hatırlıyor.

“Mexico City Havalimanı'ndaydı. Yaz mevsimiydi, her yerde fırtınalar vardı ve çok fazla hava trafiği vardı. Sinirleri ve bunalım hissini net bir şekilde hatırlıyorum çünkü bu havalimanının kendine has özellikleri var: çok fazla trafik var, yoğun bir hava trafiği var. Yüksek rakımı ve etrafı dağlarla ve volkanlarla çevrili olması onu diğerlerinden daha ilginç ve zorlu kılıyor” diye detaylandırıyor.

Maaş konusunda María, maaşın uçak tipine ve şirkete göre değiştiğini söylüyor. Onun durumunda, ilk maaşı ayda 24.000 peso idi, ancak kariyer planı ikinci komutan olan bir subay olarak başlıyor ve biriken deneyim ve uçuş saatleri ile bir sonraki pozisyona terfi ettirilebilir.

Aynı şekilde havacılık profesyonelleri, kanunların ötesindeki avantajların yanı sıra, havayolları tarafından sağlanan ücretsiz mil veya seyahat, indirim, konaklama, bavul ve üniforma gibi çeşitli avantajlardan da yararlanmaktadır.

Uçağın içindeki efsaneler ve gerçekler


Sektörde soru işaretleri yaratmaya devam eden merak edilen bir gerçek de uçak modunun cep telefonları ve tabletlerde kullanılmasıdır. Kaptan Garza, “Gerçekte akıllı cihazlar artık modern uçakların antenlerine müdahale etmiyor” diye açıklıyor.

Öte yandan kokpitte her zaman iki kişinin bulunması, uçakların standart tasarımından kaynaklanmaktadır: Biri pilotluk yaparken diğeri uçuş parametrelerini denetlemektedir.

Son olarak Garza, kalkış ve iniş sırasında kulaklık kullanımının yasaklanmasının, yolcuların acil durumlarda talimatları duymasını ve takip etmesini sağlamayı amaçladığını açıklıyor.