Robert Habeck’in LNG’si Baltık Denizi’nin ekolojisini sonsuza kadar yok edecek mi?

oburefe

Member
Çevreciler alarm veriyor: Yeşillerin katılımıyla federal bir hükümet altında, ekolojik bir felaket Rügen’i tehdit ediyor. Gerekçe: Stralsund Madencilik Kurumu’nun 27 Aralık’ta yayınladığı duyuruya göre, Mukran yakınlarındaki Rügen sahilinde yapılması planlanan sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) terminalinin inşaat işi de Greifswald’daki ringa balığı yumurtlama mevsiminde gerçekleştirilecek. Bodden.

Diğer çevre dernekleri ve yerel vatandaş girişimleriyle birlikte Federal Şansölye Olaf Scholz ve Federal Ekonomi Bakanı Robert Habeck’in amiral gemisi projesine karşı kampanya yürüten Alman Çevre Yardımı’ndan (DUH) Constantin Zerger, “Bu tam bir saygısızlık” diyor. Ocak ve Şubat ayları aslında kesinlikle tabu zamanlardır. Zerger, Berliner Zeitung’a şunları söyledi: “Eğer bu kritik zamanda orada inşaat yapılırsa, Baltık Denizi ringa balığının varlığı sorgulanacaktır. Sonuçlar yalnızca ekolojik açıdan değil, aynı zamanda ekonomik açıdan da yıkıcı olacaktır çünkü Ocak ve Şubat aylarındaki inşaatlar Baltık Denizi balıkçılığını tehdit ediyor.”

Stralsund Madencilik Otoritesi tarafından tatiller arasında yayınlanan onay taslağına göre, gaz şebekesi operatörü Gascade’nin, Ocak ve Şubat aylarında Greifswalder Bodden içindeki ve önündeki LNG terminaline bağlantı boru hattı için deniz yatağında restorasyon çalışması yapmasına izin veriliyor. . Madencilik otoritesi, Thünen Baltık Denizi Balıkçılık Enstitüsü, Tarım, Gıda Güvenliği ve Balıkçılık Devlet Dairesi (Lallf) ve Güneydoğu Rügen Biyosfer Rezerv Ofisi’nin yumurtlama üzerindeki olası etkiler nedeniyle yaptığı ekolojik itirazları asılsız olduğu gerekçesiyle reddetti.

Thünen Baltık Denizi Balıkçılık Enstitüsü başkanı Christopher Zimmermann, madencilik otoritesinin yanlış varsayımlarda bulunduğu izlenimini bırakıyor. DPA’ya ringa balıklarının daha yüksek su sıcaklıkları nedeniyle doğrudan göç ettiğini söyledi. Artık toplandılar ve yumurtlama alanlarına taşınmayı beklediler. Bu nedenle çalışmanın mayıs ayı ortasındaki yumurtlama sezonunun sonuna kadar duraklaması gerekecekti. Ringa balığı halihazırda büyük bir baskı altındadır ve Baltık Denizi’ndeki kıyı balıkçılığının geleceği açısından önemlidir.

Çevrecileri özellikle rahatsız eden şey: Gascade’in su sıcaklığını ölçmesi ve aşılması halinde “ringa balığı yumurtlama sürecinin henüz başlamadığı uygun bir yöntemle kanıtlanamıyorsa” inşaat çalışmasını durdurması istenmeli. Ancak bu, şirkete çok önemli bir değişkeni etkileme veya sadece zamana karşı oynama gücü veriyor.


Reklam | Okumaya devam etmek için kaydırın


Gascade kendi çevre uzmanını görevlendirdi ve yumurtlama sezonunun Mart ayında başlamasını beklediğini söyledi. Ancak şirketin ölçüm sonuçlarının geç gelmesi veya daha sonra hatalı çıkması durumunda Baltık Denizi ekosistemindeki hasarın artık geri döndürülmesi mümkün olmayacaktı. Böyle bir prosedür, endüstriyel projelerin ekolojik kontrolü için bir kabustur.

DPA’ya göre madencilik otoritesi endişelenecek bir durum olmadığını söyledi. Ocak ayı başında nihai karar alınana kadar Perşembe günü yayınlanan onay, hiçbir fiili hukuki sonucu olmayan taslak olarak kalacak. Deutsche Umwelthilfe durumu rahat görmüyor çünkü inşaat çalışmaları madencilik otoritesinin 4 Ocak’ta vereceği onay sonrasında devam edebilir.

Çevreciler özellikle şüpheci çünkü LNG projesinde ciddi bir skandalı yeni ortaya çıkardılar: Çevresel Yardım, Rügen’deki LNG terminalinde Kasım ve Aralık aylarında izinsiz inşaat çalışmaları yapıldığına dair kanıtlar bulunduğu için Deutsche Regas şirketine karşı şikayette bulundu. DUH’a göre drone görüntüleri, “planlanan üst kategori olay operasyonları için gerekli izinler alınmadan sahada kapsamlı çalışma yürütüldüğünü” gösterdi. Regas iddiaları reddediyor ve her şeyin onaylandığını iddia ediyor.

Constantin Zerger, LNG projesinin açıkça “kaba kuvvetle” hayata geçirilmesi gerektiğini söylüyor. Gaz depolama tesisleri bu kış için iyice dolu olduğundan gaz sıkıntısı yaşanmıyor. Endüstriyel faaliyetlerin azalması nedeniyle gaz tüketimi birkaç yıl öncesine göre çok daha düşük. Ayrıca LNG projesi programın çok gerisinde olduğundan bu kış enerji güvenliğine herhangi bir katkı sağlayamıyor. Dolayısıyla “Rügen’deki bozulmamış çevrenin neden yok edildiğine” dair genel bir neden yok. Bu nedenle Zerger şunu duyuruyor: “İnşaatı yasal olarak durdurmak istiyoruz ve madencilik otoritesinin kararı gerçekten onaylanırsa, Federal İdare Mahkemesi nezdinde acil başvuruda bulunarak buna itiraz edeceğiz.”

Robert Habeck’in “LNG Hızlandırma Kanunu”nun inşaat için hukuki dayanak olarak kullanılamayacağı açıktır. Kanun, belirli acil durumlara yönelik projelerde halkın katılımının iptal edilebileceğini öngörüyor. Zerger, bu koşulların karşılanmadığını söylüyor. Mahkemenin DUH’un iddiasını takip edeceğinden emin.

Mecklenburg-Batı Pomeranya Çevre Bakanlığı da “inşaat penceresinin uzatılmasına ilişkin önemli endişeleri” ifade ediyor. Bir sözcü Perşembe günü yaptığı açıklamada, Ocak ile Şubat sonu arasındaki inşaat çalışmalarının “ringa balığı yumurtlaması açısından büyük önem taşıdığını” söyledi. Yumurtlama sürecindeki bozulmalar kesin olarak göz ardı edilemez. Önerilen sıcaklık izleme, balıkların yumurtlamadan veya bozulmadan önceki göç ve toplama aşamalarını anlamlı bir şekilde yansıtamadı.

Zerger, Rügen’i sanayi bölgesine dönüştürme projesini zaten “çılgın” buluyor: “Rügen’deki LNG terminali büyük bir yatırım yıkımı olacak. Şu ana kadar her şey kamu parasıyla finanse ediliyordu.” Şirketlerin iş modeli kamu sektörünün risk almasına dayanıyor. Ancak Rügen sakinleri ekolojik ve hatta belki de varoluşsal bir risk alıyorlardı. Constantin Zerger adada “artan hayal kırıklığı ve öfke” hissettiğini söylüyor.