Patronum benden aynı parayla daha fazla iş yapmamı istiyor, ne yapmalıyım?

Arda

Global Mod
Global Mod
Ancak bu ek görevlerin çalışma programınızı, temel görevlerinizi veya iş-hayat dengenizi etkileyip etkilemediğini belirlemek önemlidir. Eğer öyleyse, net öncelikler belirlemek ve beklenen çıktıları tanımlamak için patronla konuşmanız önerilir.

Correal ayrıca ek iş yüküyle ilgili yanlış anlaşılmaları önlemek için tüm teslimatların yazılı olarak belgelenmesini tavsiye ediyor. Aşırı yükün kişisel yaşamı etkilediği durumlarda, görevleri optimize etmek veya süreçleri iyileştirmek için çözümler üretmeyi önerir.

Computrabajo B2B Pazarlama ve İşgücü Piyasası Araştırmaları başkanı Alejandra Martínez, beklentileri netleştirerek, orijinal iş tanımını ve atanan görevleri gözden geçirerek işe açık ve stratejik bir zihniyetle duruma yaklaşmanın önemli olduğunu vurguluyor. “Daha sonra sorumluluklarınızı ve ek görevlerin kariyer hedeflerinizle nasıl uyumlu olduğunu tartışmak için bir toplantı planlayın.”

Ek görevlerin mesleki gelişime katkı sağlayıp sağlamadığını değerlendirmek ve bunların aşırı yüklenmesini ve ana sorumluluklardaki performansı etkilemesini önlemek için sınırlar koymak gerekir. Martínez ayrıca ek görevlerin ve bunların iş yükü üzerindeki etkilerinin bir kaydının tutulmasını, iş tatmininin ve bu görevlerin çalışanın ilgi ve yeteneklerine uygun olup olmadığının değerlendirilmesini öneriyor.

PageGroup México'nun kıdemli yöneticisi Jorge Guerrero, birçok şirketin yeterli iş tanımlarına sahip olmadığını ve bunun da bu tür durumlara yol açabileceğini garanti ediyor. Bazı durumlarda o kadar hızlı büyüyen şirketler var ki, çalışanların sorumlulukları, görev tanımlarından daha hızlı gelişiyor.

Bazı kuruluşların görev tanımlarını güncel ve detaylı tutan bir İnsan Kaynakları alanı yoktur. Tanımlanmış prosedür ve sistemlerin eksikliği, aynı zamanda departmanlar ve hiyerarşik düzeyler arasındaki iletişim eksikliğinin, çalışanların gerçek sorumluluklarını yansıtmayan iş tanımlarıyla sonuçlanabileceği gibi, iş tanımlarının da etkisiz yönetimine yol açabilir. Diğer şirketler kısa vadeli sonuçlara öncelik veriyor ve rolleri ve sorumlulukları resmileştirmek ve güncellemek için gerekli zamanı ayırmıyor.

Guerrero, “Endişelerinizi iletin. Bu ek görevlerin geçici olup olmadığını ve birincil rolünüzü nasıl etkilediğini sorun” diyor. “Ekstra görevleri ve bunlara harcadığınız zamanı takip edin. Bu, performansınızı değerlendirirken size daha fazla bilgi verecektir.”

“Ek görevler, birincil sorumluluklarınıza ilişkin performansınızı olumsuz etkiliyorsa, bunu açıkça iletin. Görev tanımınızı gözden geçirmek ve muhtemelen güncellemek için resmi bir toplantı yoluyla rolünüzü netleştirmeye çalışın, sorumluluklarınızın becerileriniz ve mesleki hedeflerinizle uyumlu olmasını sağlayın” diye ekliyor.

ManpowerGroup Latam İnsan ve Kültür Direktörü Martha Barroso, bu durumlarda iddialı iletişime dayalı profesyonel ve yapıcı bir yaklaşıma sahip olmanın her zaman tavsiye edildiğinin altını çiziyor.

“Amirinizle konuşmadan önce, nesnel gerçeklere odaklanarak ve kişisel görüşlerden kaçınarak dikkatli bir şekilde hazırlanın.” Ek görevlerin onları nasıl etkilediğini ve bunları verimli bir şekilde ele almak için neyin gerekli olduğunu paylaşmak, görev yeniden dağıtımı veya eğitim gibi çözümler önermek çok önemlidir. Durum devam ederse ve iş refahını etkilerse Barroso, insan kaynaklarıyla konuşmayı veya diğer iş fırsatlarını araştırmayı düşünmeyi öneriyor.

İş tanımınızın dışındaki görevleri ele alma adımları


Nedenini anlayın: Ek görevlerin performansınızın takdir edilmesinden mi yoksa düzensizlikten mi kaynaklandığını araştırın.

Etkiyi değerlendirin: Bu görevlerin programınızı, temel görevlerinizi ve iş-hayat dengenizi nasıl etkilediğini analiz edin.

Patronunuzla konuşun: Yeni sorumlulukları tartışmak ve net öncelikleri belirlemek için bir toplantı planlayın.

Belge teslimleri: Tüm ek görevlerin ve bunların iş yükünüz üzerindeki etkisinin ayrıntılı bir kaydını tutun.

Çözüm önerin: Ek görevler sizi aşırı yoruyorsa, görevleri optimize etmek veya süreçleri iyileştirmek için fikirler sunun.

İş tanımını gözden geçirin: Ek görevlerin kariyer hedeflerinize nasıl uygun olduğunu patronunuzla paylaşın.

Açık iletişimi sürdürün: Yeni görevlerin neden olabileceği kişisel sorunları iletin ve gerekli ayarlamaları yapın.

İnsan Kaynaklarını düşünün: Durum düzelmezse insan kaynaklarına danışın veya yeni iş fırsatlarını araştırın.

Değerlendirin ve ayarlayın: Ek görevlerin etkisini periyodik olarak değerlendirin ve stratejilerinizi buna göre ayarlayın.