Nestlé'nin genç yetenekleri çekme ve elde tutma formülü

Arda

Global Mod
Global Mod
Şirketler açısından da yeni mezun yetenekleri kendilerine çekmeleri yerinde olur, çünkü birkaç yıl içinde organizasyonlara liderlik edecek olanlar onlar olacak. İşe alım firması PageGroup'un Meksika Ücret Çalışması 2024-2025'e göre, Meksika'da asırlık kişiler halihazırda işgücünün %8,5'ini temsil ediyor.

Daha fazla genci işgücüne nasıl entegre edebiliriz?


Nestlé için tek bir reçete yok ancak çok uluslu şirket gençleri cezbetmek ve elde tutmak için aşağıdaki formüllerden oluşan bir formül geliştirdi: eğitim ve mentorluk programları oluşturmak.

Nestlé'nin “Gençlik Girişimi” olarak bilinen programı, 2015'ten bu yana 12.800'den fazla yeni mezunun şirkete katılmasına olanak sağladı. Bu platform, istihdam sağlamaya ve gençlere profesyonel kariyerlerinde gelişmelerine yardımcı olacak alanlarda eğitim vermeye odaklanıyor.

Şirket ayrıca Geleceği İnşa Eden Gençlik gibi hükümet programlarıyla ve eğitim kurumlarıyla da işbirliği yapıyor. Unam gibi, Öğrencileri erken bir aşamadan itibaren iş dünyasına yaklaştırmak. öyle mi ittifaklar Gençlerin profesyonel stajlar, stajlar ve çalışma ile çalışmayı birleştiren ikili eğitim programları aracılığıyla deneyim kazanmalarına yardımcı olurlar.

Ek olarak, Nestlé asırlık kuşakların ilgisini çekmek için iç inovasyon ve girişimcilik alanlarıGençlerin yeni fikirler ve çözümler önerebilecekleri yer. En sonuncusu, Latin bölgesinden 18 ila 29 yaşları arasındaki 500 gencin Temmuz ve Ağustos aylarında fikirlerini geliştirmek ve gıda sektöründe yıkıcı çözümlerin uygulanması konusunda eğitim almak için altı çevrimiçi oturuma erişebildiği bir Gıda İnovasyonu eğitim kampıydı. ve besleyici, erişilebilir ve sürdürülebilir malzemelerle hazırlanan içecekler.

Şirket, teknik yeterliliklerin yanı sıra, gençleri sosyal beceriler konusunda eğitmek liderlik, takım çalışması ve iletişim gibi her türlü çalışma ortamında başarı için gerekli olan ve gençlerin takımlara daha hızlı entegre olmalarını sağlayan özelliklerdir.

Nestlé Meksika Yetenek ve Kültür başkanı Jessica Espinosa, şirketin odağının sadece yetenekleri çekmenin ötesine geçtiğini belirtiyor. “Şirkete katılan gençlerin ilk günden itibaren şirketin bir parçası olduklarını hissetmelerini sağlamak istiyoruz, bu yüzden de şunu tasarladık: kişiselleştirilmiş ve sürekli katılım”.

Şirket bu anlamda tercihini yaptı. esneklik ve refah genç çalışanlarını yetenekleri elde tutma stratejisi olarak kullanıyor. Nestlé Gençlik Girişimi'nden sorumlu Eva Pérez şöyle açıklıyor: “Gençler esnekliğe ve aynı şirket içinde gelişme olasılığına giderek daha fazla değer veriyor. Nestlé olarak onlara yalnızca iyi bir maaş değil, aynı zamanda kendilerini değerli hissetmelerini sağlayacak büyüme fırsatları ve refah politikaları da sunuyoruz.”

“Nestlé'nin kültürü yıllar geçtikçe değişiyor, ancak (gençlere yönelik girişimlerde bulunmak) zaten kökleşmiş bir şey. Açıkçası sürekli eğitim almanın ek bir maliyeti vardır, böylece yöneticiler Pérez, “Bu yeteneğe sahip olmaya ve onu kaybetmemeye çok hazırlıklı olun, ancak buna yatırım yapmamak daha pahalıdır” diyor. Bugün şirketin Meksika'daki ciro yüzdesi %11'dir.

Genç işsizliği sorunu


Meksika'da genç işsizliği işgücü piyasasındaki en önemli sorunlardan biridir. INEGI verilerine göre 2022 ortasında genç işsizlik oranı %5,6 oldu. Bu durum büyük ölçüde şirketlerin ihtiyaç duyduğu deneyim eksikliğinden kaynaklanıyor ve bu da akademik eğitimini yeni tamamlamış birçok gencin kapısını kapatıyor.

Gençlerin yanlarında getirdikleri ile şirketlerin aradıkları arasındaki bu uyumsuzluk, birçok kuruluş için sorun olmaya devam ediyor. Aslında PageGroup Ücret Çalışması, doğru becerilere sahip adayları bulmanın Meksika'daki şirketlerin %58'i için en büyük zorluklardan biri olduğunu ortaya koyuyor.

Nestlé'dekine benzer programlar akademik eğitim ile pazarın ihtiyaçları arasındaki uçurumun kapatılmasına yardımcı olsa da beceri eksiklikleri yaygın bir sorun olmaya devam ediyor. Ücret Araştırması, nitelikli yetenek bulma zorluklarının yanı sıra adayların %45'inin mevcut işlerindeki mesleki gelişim fırsatlarından memnun olmadığını gösteriyor.

Pérez, şirket tarafından eğitilen her 100 gençten 20'sinin Nestlé'nin iş gücüne katılmayı başardığını ortaya koyuyor. Ventura, çok uluslu şirketin, açık pozisyonları şirketin gerçek ihtiyaçları ile dengeleme zorluğuyla karşı karşıya olduğuna inanıyor. Genç yeteneklerin işe alınması bir öncelik olsa da şirketin aşırı işe alımdan kaçınmak için dikkatli davranması ve her yeni pozisyonun açık ve sürdürülebilir bir amacı olmasını sağlaması gerekiyor.

Ayrıca, ekonomik ortam ve operasyonel verimliliğe duyulan ihtiyaç, işe alınan gençlerin işin kalitesinden veya çalışma kalitesinden ödün vermeden yeterli gelişimi almasını ve ekiplere etkili bir şekilde entegre olmasını sağlayarak şirketleri yeni iş fırsatları yaratmada seçici olmaya zorluyor. Şirketin finansal istikrarı.