Cerrato, “Giderek daha fazla insan etkileyici olmayı arzuluyor. Ama bence, özveri, çaba ve belirli bir profesyonelleşme gerektiren gerçek bir iş olduğu vizyonu olmadan,” diyor.
MCR kurucu ajansı, içerik oluşturucuların yeni ve belirli kitlelere ürün ve hizmetleri iletmenin ve göstermenin yeni bir yolu olduğuna dikkat çekiyor. Ancak bu, geçmişten farklı olarak, bugün zaten büyüyen bir profesyonelleşme seviyesi gerektiriyor.
Viral olmak kolaydır, ancak yeterli değildir
Etkileyici pazarlama yatırımları son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. Cerrato, 2022 ve 2023'te bu tür kampanyalara yapılan yatırımın sadece dünya çapında içerik oluşturucular için 35.000 milyon dolar çektiğini belirtiyor.
Bu tür pazarlamanın avantajlarından biri, baştan sona izleyebilmeniz ve bir şekilde bir kampanyanın gerçek etkisini görebilmenizdir. Bu nedenle, etkileyiciler çok özel izleyicileri çok derin bir şekilde etkileyebilir. Ancak bu bir gecede olmaz.
Cerrato, “Önemli olan sabitlik ve topluluk yaratmak. Çünkü bugün, özellikle dikey içerikte sahip olduğumuz tüm ağlarla viralite elde etmek çok basit” diyor. Ancak viral olmanın yeterli olmadığını açıklığa kavuşturuyor, çünkü bir içerik yaratıcısının gerçek değeri, etrafında yaratabilecek, sadakat ve temsil ettiği değerleri yaratabilecek toplulukta yatıyor.
Bir arkadaş gibi algoritmayı anlayın
Buna ek olarak, profesyonelleşmeye ve söz konusu topluluğun yaratılmasına yol açan Cerrato, algoritmayı anlamanın başarının anahtarı olduğunu teyit eder.
Ona göre, algoritmayı bir arkadaş olarak ele almak, zevklerini anlamak ve sürekli iletişimi sürdürmek önemlidir. Bu, içerik oluşturucuların içeriğin yayınlanmasında tutarlı olması ve algoritma tarafından cezalandırmaktan kaçınmak için temalarında iletken bir iş parçacığı tutmaları gerektiği anlamına gelir.
Etkileyici bir yaratıcı ziyaretle ne kadar kazanabilir?
Daha sonra, MCC Ajansı tarafından sağlanan bilgilere göre, içerik yaratıcıları için en yaygın gelir modellerinin bir dökümünü sunuyoruz:
BGBM (Bin ziyaretin maliyeti)
Markalar genellikle ürün türüne ve platforma bağlı olarak 3 ila 7 dolar (56 ila 131 Meksika pesoları) arasında değişen bir BGBM ödüyorlar. Ortalama olarak, bölgedeki CPM 5 Dolar (94 Meksika Pesoları)Arjantin'deyken yaklaşık 3 dolar. Buna karşılık, Amerika Birleşik Devletleri'nde, markalar içerik yaratıcıları ile kampanyalar için 25 BGBM dolar ödeyebilir.
İşbirliği için sabit ödemeler
BGBM'ye ek olarak, birçok marka sabit ödeme yapar. Örneğin, YouTube'da 1 milyon görüntülemeye ulaşan bir yaratıcı, bir video için 1.000 dolar alabilir. Bir marka işbirliği varsa, bu rakam erişim ve dönüşüme bağlı olarak 3.000 hatta 4.000 dolara (75.000'den fazla Meksika pesosundan fazla) yükselebilir.
Tiktok'takampanya ödemeleri genellikle daha düşüktür; 1 milyon görüntülemeye sahip bir video, marka tanıtımı başına yaklaşık 2.500 $ üretebilir (47.000 pesodan fazla).
Akışlarda CPV (seyirci maliyeti)
Akışlar için, CPV modeli kullanılır, burada gerçek zaman etkinliği nedeniyle ödeme önemli ölçüde daha yüksektir. 1.000 eşzamanlı seyirciye ulaşmak, doğrudan ve en etkili dönüşüm göz önüne alındığında 50 ila 100 cpm dolar üretebilir.
Ortalama olarak, bir içerik oluşturucu gelirinin% 50-60'ını doğrudan YouTube veya Twitch gibi platformlardan ve markalarla işbirliklerinin geri kalan% 40-50'si elde eder. Birinci seviye içerik oluşturucular veya ünlü statüsü için oranlar önemli ölçüde artırılabilir.
Etkileyici günde kaç saat ayırıyor?
İçerik oluşturma zamanını talep eder: Bir YouTube videosu 4 ila 5 saat sürebilirken, 40-60 saniyelik bir Tiktok videosu, markalarla üretim ve incelemeler göz önüne alındığında yaklaşık 6 saat gerektirebilir.
Kârlara gelince, ayda yaklaşık 500 bin video izlemeye sahip ortalama bir yaratıcı Meksika'da ayda yaklaşık 18.000 ila 20.000 dolar kazanabilir (ayda 376.011 peso). Arjantin'de, aynı yaratıcı profili ayda 10.000 ila 11.000 dolar arasında kazanırken, ABD'de rakam yaklaşık 250.000 dolar.
MCR kurucu ajansı, içerik oluşturucuların yeni ve belirli kitlelere ürün ve hizmetleri iletmenin ve göstermenin yeni bir yolu olduğuna dikkat çekiyor. Ancak bu, geçmişten farklı olarak, bugün zaten büyüyen bir profesyonelleşme seviyesi gerektiriyor.
Viral olmak kolaydır, ancak yeterli değildir
Etkileyici pazarlama yatırımları son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. Cerrato, 2022 ve 2023'te bu tür kampanyalara yapılan yatırımın sadece dünya çapında içerik oluşturucular için 35.000 milyon dolar çektiğini belirtiyor.
Bu tür pazarlamanın avantajlarından biri, baştan sona izleyebilmeniz ve bir şekilde bir kampanyanın gerçek etkisini görebilmenizdir. Bu nedenle, etkileyiciler çok özel izleyicileri çok derin bir şekilde etkileyebilir. Ancak bu bir gecede olmaz.
Cerrato, “Önemli olan sabitlik ve topluluk yaratmak. Çünkü bugün, özellikle dikey içerikte sahip olduğumuz tüm ağlarla viralite elde etmek çok basit” diyor. Ancak viral olmanın yeterli olmadığını açıklığa kavuşturuyor, çünkü bir içerik yaratıcısının gerçek değeri, etrafında yaratabilecek, sadakat ve temsil ettiği değerleri yaratabilecek toplulukta yatıyor.
Sergio Cerrato, MCC AjansıBir memeyi veya viral bir kişiyi bir içerik yaratıcısından ayıran şey, onu destekleyen topluluktur.
Bir arkadaş gibi algoritmayı anlayın
Buna ek olarak, profesyonelleşmeye ve söz konusu topluluğun yaratılmasına yol açan Cerrato, algoritmayı anlamanın başarının anahtarı olduğunu teyit eder.
Ona göre, algoritmayı bir arkadaş olarak ele almak, zevklerini anlamak ve sürekli iletişimi sürdürmek önemlidir. Bu, içerik oluşturucuların içeriğin yayınlanmasında tutarlı olması ve algoritma tarafından cezalandırmaktan kaçınmak için temalarında iletken bir iş parçacığı tutmaları gerektiği anlamına gelir.
Bir içerik oluşturucu içeriği düzensiz bir şekilde yayınlarsa veya büyük ölçüde değişirse, algoritma onu cezalandırır ve görünürlüğünü azaltır
Etkileyici bir yaratıcı ziyaretle ne kadar kazanabilir?
Daha sonra, MCC Ajansı tarafından sağlanan bilgilere göre, içerik yaratıcıları için en yaygın gelir modellerinin bir dökümünü sunuyoruz:
BGBM (Bin ziyaretin maliyeti)
Markalar genellikle ürün türüne ve platforma bağlı olarak 3 ila 7 dolar (56 ila 131 Meksika pesoları) arasında değişen bir BGBM ödüyorlar. Ortalama olarak, bölgedeki CPM 5 Dolar (94 Meksika Pesoları)Arjantin'deyken yaklaşık 3 dolar. Buna karşılık, Amerika Birleşik Devletleri'nde, markalar içerik yaratıcıları ile kampanyalar için 25 BGBM dolar ödeyebilir.
İşbirliği için sabit ödemeler
BGBM'ye ek olarak, birçok marka sabit ödeme yapar. Örneğin, YouTube'da 1 milyon görüntülemeye ulaşan bir yaratıcı, bir video için 1.000 dolar alabilir. Bir marka işbirliği varsa, bu rakam erişim ve dönüşüme bağlı olarak 3.000 hatta 4.000 dolara (75.000'den fazla Meksika pesosundan fazla) yükselebilir.
Tiktok'takampanya ödemeleri genellikle daha düşüktür; 1 milyon görüntülemeye sahip bir video, marka tanıtımı başına yaklaşık 2.500 $ üretebilir (47.000 pesodan fazla).
Akışlarda CPV (seyirci maliyeti)
Akışlar için, CPV modeli kullanılır, burada gerçek zaman etkinliği nedeniyle ödeme önemli ölçüde daha yüksektir. 1.000 eşzamanlı seyirciye ulaşmak, doğrudan ve en etkili dönüşüm göz önüne alındığında 50 ila 100 cpm dolar üretebilir.
Ortalama olarak, bir içerik oluşturucu gelirinin% 50-60'ını doğrudan YouTube veya Twitch gibi platformlardan ve markalarla işbirliklerinin geri kalan% 40-50'si elde eder. Birinci seviye içerik oluşturucular veya ünlü statüsü için oranlar önemli ölçüde artırılabilir.
Etkileyici günde kaç saat ayırıyor?
İçerik oluşturma zamanını talep eder: Bir YouTube videosu 4 ila 5 saat sürebilirken, 40-60 saniyelik bir Tiktok videosu, markalarla üretim ve incelemeler göz önüne alındığında yaklaşık 6 saat gerektirebilir.
Kârlara gelince, ayda yaklaşık 500 bin video izlemeye sahip ortalama bir yaratıcı Meksika'da ayda yaklaşık 18.000 ila 20.000 dolar kazanabilir (ayda 376.011 peso). Arjantin'de, aynı yaratıcı profili ayda 10.000 ila 11.000 dolar arasında kazanırken, ABD'de rakam yaklaşık 250.000 dolar.