Ne istediğinizi veya kariyeri seçerken ikilemi ne “para bırakın” inceleyin

Arda

Global Mod
Global Mod
Üniversitelerin öğrettiği ve pazarın ihtiyaç duyduğu arasında bir uyumsuzluk vardır. Silas, “'Prestij veren' belirli mesleklere kurulu bir anlatımımız var, ancak istihdam edilebilirliği garanti etmiyorlar,” diyor Silas. Bu nedenle, muhasebe, hukuk veya psikoloji gibi kariyerler popüler olmaya devam etmektedir, ancak istihdam edilebilirlik sıralamasına öncülük etmeseler de popülerdir.

Aslında, Meksika Rekabet Edebilirlik Enstitüsü'nden (IMCO) veriler bu bağlantıyı onaylamaktadır. Muhasebe daha kayıtlı olan 10 yarış arasındadır, ancak ortalama gelir seviyesi diğer daha teknik seçeneklere karşı öne çıkmaz. Ve yine de, kalıyor.

Başka bir neden, gelişmekte olan sektörler hakkında cehalettir. Silas, “STEM yarışları istemeyen gençler var, ancak mesleğini dijital pazarlama, özel turizm veya lojistik gibi yüksek talep sektörleriyle birleştirebileceklerini bilmiyorlar.” Çoğu zaman, seçim, ailenin onayladığı, ortalama ile elde edilen ve olmasa bile 'güvenli' sesler arasında bir karışım haline gelir.

SM Vakfı Çalışması da bir paradoks ortaya koymaktadır, çünkü gençlerin% 88'i çalıştıkları konusunda tutkulu olduklarını söylemesine rağmen,% 70'i profesyonel bir başarı olarak çalışmaktan daha iyi ilişkili olmanın daha önemli olduğunu düşünüyor. İletişim ağlarına karşı akademik çabanın gerçek değerini sorgulayan bir algıdır.

Buna ek olarak, katılımcıların sadece yarısı eğitim sisteminin pazar taleplerine yeterince uyum sağladığına inanmaktadır. Bu nedenle, birçok gencin edinilen beceri veya bilgi üzerinde unvan almaya öncelik vermesi şaşırtıcı değildir. İnanç, kağıt olmadan doğrulama olmadığıdır.

Bu gerçeğe rağmen fırsat alanları var. Silas, diğer dilleri konuşma, dijital araçlara hakim olma veya adapte olma yeteneğini güçlendirme, profesyonel başlığın ötesinde birçok kapı açma gibi enine becerilerin geliştirilmesini sağlar. Diyerek şöyle devam etti: “Bu, bir mesleği tekniklere zorlamakla ilgili değil, ne sevdiğiniz ve pazarın ne sorduğu arasında geçiş noktaları bulmakla ilgili.”

Pusula Olmadan Seçim


Meksika'da, üniversite kariyerini seçmek nadiren işgücü piyasası hakkında tam farkındalıkla verilen bir karardır. Aile geleneği, coğrafi yakınlık, arkadaşların ve hatta bir televizyon dizisinin etkisi genellikle zor verilerden daha fazla. Ve bunun sonuçları var.

Uluslararası Kolej Kurulu Direktörü Claudia Valencia, kendini tekrar tekrar tekrarladığını gördü. “Bu Meksika'ya özel bir şey değil. Kolombiya ve Brezilya'da da olur. Öğrenciler kendilerini aynı alanlara eğmeye devam ediyor. Ama bunu bir sonraki adım hakkında yeterli bilgi olmadan yapıyorlar” diyor.

Sorunun bir kısmı, ülkedeki mesleki yönelimin hala çok zayıf olmasıdır. Anahuac Prepa akademik koordinatörü Alexa Villegas, “Çoğu durumda, öğrenciler hızlı bir test içeren bir yaprak alırlar ve geleceklerini tanımlarlar” diyor Anahuac Prepa akademik koordinatörü Alexa Villegas. Diyerek şöyle devam etti: “Çocukların erkenden ilgi alanlarını, becerilerini ve olasılıklarını keşfedebilecekleri bir gerçek eşlik kültüründen yoksunuz.”

Villegas tarafından koordine edilen sistemde, öğrenciler üç yıllık bir süreçten geçerler. İlk olarak, kendini bilme. Ardından, seçeneklerin keşfi. Sonunda, bir yaşam ve kariyer planı. Ancak bu deneyim norm değil. “Çok az sayıda genç şehirlerinin dışında çalışacak. Çoğunluk ebeveynleriyle yaşamaya devam ediyor. Bu, özerkliği geciktirir ve çoğu zaman kariyer kararını aile beklentilerinin elinde bırakır” diyor.

Okul, aile ve endüstri arasındaki bu kopukluk öğrencileri bir kavşakta bırakır. Birçoğu meslekle değil, geleneklere göre yarışları seçiyor. Villegas, “Muhasebe okudum, ama tüm hayatım boyunca eğitimde çalıştım.” Diyerek şöyle devam etti: “Bu nadir değil. Mezunların% 70'inin kendi bölgesinde çalışmadığını söyleyen çalışmalar var.”

Netlik yokluğunda, bazıları kulağa hoş gelenlere sığınır. “Ama egzersiz yapmıyorlar. Bazen işgücü alanının gerçekliğine romantik bir kariyer fikri uygulanır.” Yine de, araçlar var. Üniversite Kurulu Yerleştirme Sınavları, Dijital Kaynaklar, Kariyer Testleri ve İspanyol Platformu vardır Planeofuturo.org bu da liseden profesyonel ve akademik seçenekleri keşfetmeyi sağlar. Her ne kadar bu araçlara erişim sınırlı kalsa da tüm okullar onları teşvik etmiyor.

Villegas, “Ayrıca piyasanın çalışmalara ek olarak giderek daha yumuşak becerilere değer verdiğini de etkiliyor.” “O zaman, hangi kariyerin ötesinde okuduğunuz, insan becerilerinin gelişimi de söylüyor.”

Alan doymuş olsa bile birisi hukuk okumak istiyorsa ne olur? Valencia, “En önemli şey hoşunuza gitti” diyor. “Dört buçuk yıl boyunca tutkulu olmayan bir şey çalışmak, sadece 'para bırak' riskli bir bahistir. Hoşunuza giden bir şey yap ve daha sonra uzmanlaşmanın veya fırsat bulmanın yollarını arayın.”

Her iki uzman da genç yaşlardan itibaren çalışmanın, sektöre dahil olmanın ve seçenekleri araştırmanın meslek ve gerçeklik arasındaki boşluğu azaltmaya yardımcı olduğunu kabul ediyor. “17 yaşında her zaman net olamazsınız,” diyor Villegas, “ama sizi dünyadaki yerinize yaklaştıran bilgi ve deneyimlerle adım adım inşa edebilirsiniz.”

Zorluk, tutku ve olasılık arasında köprüler kurmaktır. Ve bu sadece daha iyi rehberlik sistemleri, erişilebilir bilgiler ve profesyonel yolların çeşitliliğini, aile mirasının veya başarı klişelerinin ötesinde bir kültürle elde edilir.