Müşteri ilişkileri yönetimi nedir türleri nelerdir ?

Fercan

Global Mod
Global Mod
Musteri Iliskileri Yonetimi: Tanm, Turleri ve Onemi

Musteri iliskileri yonetimi (CRM), isletmelerin musterileriyle iliskilerini gelistirmek icin kullandklar ve musteri verilerini toplamak, analiz etmek ve yonetmek icin kullandklar stratejik bir yaklasmdr. Bu yaklasm, isletmeleri musterileriyle etkilesim kurmak, musteri verilerini toplamak ve kullanmak, musteri iliskilerini surdurmek, musteri sadakatini arttrmak ve musteri memnuniyetini maksimize etmek icin kullanlr. Isletmelerin cogu, islerini musterileri icin daha etkili ve verimli hale getirmek icin CRM'i kullanyor.

Tanm

CRM, musterilerle baglant kurmak ve daha etkili musteri iliskileri olusturmak icin kullanlan bir stratejidir. CRM, ksaca, musterilerin satn alma davranslarn, onceki alsverisleri, alsveris ortamlarn ve musteri profillerini analiz etmeyi kapsayan ve musteri iliskilerini gelistirmeyi hedefleyen bir yaklasm ifade eder. Isletmeler, musterilerinin ihtiyaclarn ve satn alma davranslarn anlamak ve onlarn beklentilerini karslamak icin CRM kullanr.

Turleri

CRM, birden cok farkl turde gelistirilmistir. Bu turler arasnda, yuz yuze CRM, e-posta CRM, sosyal medya CRM, mobil CRM ve analitik CRM bulunmaktadr.

Yuz yuze CRM, musteri iliskilerini gelistirmek icin kullanlan bir yaklasmdr. Bu yaklasm, musterilerin dusuncelerini, onceki alsverislerini ve sikayetlerini karslamak icin kullanlr.

E-posta CRM, isletmelerin musterileriyle etkilesim kurmak icin kullandklar bir yaklasmdr. Bu yaklasm, musterilere e-postalar gondererek, onlar urunler ve hizmetler hakknda bilgilendirerek ve musterilerin ilgisini cekerek musteri iliskilerini gelistirmek icin kullanlr.

Sosyal medya CRM, isletmelerin musterileriyle etkilesim kurmak icin kullandklar bir yaklasmdr. Bu yaklasm, sosyal medya aglarn kullanarak musteri iliskilerini gelistirmek icin kullanlr.