MBA okumak karlı mı? Bunlar maliyetler ve yatırımın geri dönüşünün ne olacağıdır

Arda

Global Mod
Global Mod
Pensilvanya Üniversitesi Eğitim Enstitüsü'nde profesör olan Ryan S. Baker, programın uzunluğu ve formatının yanı sıra ağ oluşturmanın da fiyatı etkilediğini ancak bunların bu yüksek lisans derecesini diğerlerinden ayıran faktörler olduğunu söylüyor. eğitim programlarının benzersiz ve hatta yeri doldurulamaz olmasını sağlar.

Meksika'daki en popüler MBA'ler arasında Ipade, Itam ve Egade Business School'dan olanlar bulunmaktadır. Maliyeti 400.000 ila 990.000 peso arasında değişiyor ve süresi 12 ila 24 ay arasında değişiyor, ancak Egade Insights verilerine göre ABD ile karşılaştırıldığında Harvard, Stanford ve Pennsylvania gibi okulların programları iki buçuk milyonu aşıyor.

Baker, “Eğitim her yıl daha pahalı hale geliyor, ancak yine de bir yatırımdır. Gerçek uzmanlara sahip üniversiteler, profesörlerin araştırma ve öğrencilerle etkileşim için daha az zamana sahip olduğu daha marjinal kurumların aksine, daha fazla maliyet avantajı sunar “dedi. Tecnológico de Monterrey tarafından düzenlenen IFE Konferansı.

MBA ne kadar karlı?


Tecnológico de Monterrey Akademik İşler, Fakülte ve Uluslararasılaşmadan sorumlu başkan yardımcısı Ignacio de la Vega'ya göre MBA almak, mesleki başarıyı, istihdam edilebilirliği ve maaş düzeyini artırmak için çok önemli bir adım olarak algılanıyor.

Bu, pazar araştırması danışmanlığı Hamilton ve Emagister'ın sunduğu en son Çevrimiçi Yüksek Öğrenim (FSO) sıralamasıyla desteklenmektedir; bu sıralama, İşletme ve Yönetim alanında çevrimiçi yüksek lisans derecesini tamamlayan on öğrenciden dokuzunun anında fayda elde ettiğini göstermektedir. Mezunların %92,7'si beş hafta içinde iş buluyor ve dünya çapında %33,7 maaş artışı yaşanıyor.

De la Vega, 1986 yılında iş stratejisi alanında önde gelen uzmanlardan biri olan Michael Porter'ın öğrencisi olma şansına sahip olduğunu ve burada maliyetlere ve farklılaşmaya dayalı rekabet avantajı hakkında bilgi edindiğini anlatıyor. Günümüzde organizasyonlar için en önemli rekabet avantajı yetenektir. Meksika'da, yalnızca dijital ve teknik becerilerde değil aynı zamanda yönetim alanında da profesyonellere olan talep oldukça fazla.

“Bu talebi karşılayan, belki de yüksek lisans yapan profesyoneller sınıflarda bulunabilir. Ancak ilginç bir olgu ortaya çıktı: Genellikle düşük kalitede olan eğitim hizmetlerinin aşırı bolluğu piyasayı bozdu. Bir röportajda “Eğitim, toplumu dönüştürmenin bir aracı olarak görülmek yerine bazen bir iş modeli olarak ele alınıyor ve bu da eğitim ortamını önemli ölçüde etkiliyor” dedi.

Birkaç kişi için erişim


Ancak yüksek kalite maliyetleri ve Meksika'da yalnızca birkaç kişi bu nitelikteki bir programa erişebilmektedir. Bu yıl asgari ücretin ülkenin çoğunluğunda %20 artarak 249 pesoya ulaştığı göz önüne alındığında, maaşın tamamının sosyal yardım ödemesi için kullanıldığı varsayımsal durumda, 400.000 pesoluk bir programa katılmak için 1.607 asgari ücrete ihtiyaç duyulacaktır. eğitici program. .

Yüksek lisans derecesi 990.000 pesoya ulaşırsa, 3.976 asgari maaş gerekmektedir. Şimdi, kuzey sınırında asgari ücretin 375 peso olduğu göz önüne alındığında, bir Meksikalının büyük okulların en ekonomik yöntemi olan MBA için 1.067 asgari ücrete, en yüksek okul için ise 2.640 asgari ücrete ihtiyacı olacaktır.

Öte yandan yatırımın geri dönüşü MBA eğitimi almış profesyonelin aldığı maaşa bağlı olacaktır. Meksika Rekabet Kurumu (IMCO), Inegi'den elde edilen verilere dayanarak, geçen yılın ikinci çeyreğinde bir yöneticinin ortalama aylık gelirinin 23.028 peso olduğunu tespit etti.

Bu rakamdan yola çıkarsak, bir profesyonel MBA'in nihai maliyetine ve aylık toplam gelire bağlı olarak 18 ile 43 ay arasında bir sürede yatırımını geri kazanacaktır. Diğer durumlarda, özellikle kişinin bursu ya da okuldan ya da şirketinden bir tür finansmanı varsa geri dönüş daha kısa sürede gerçekleşebilir.

“Yatırım getirisini nasıl ölçerim? Yüksek lisansınızın size 30.000$'a mal olduğunu düşünelim, profesyonel kariyerinizi tamamlayana kadar resim tamamlanmış sayılmaz; Sizin için karlı olup olmadığını görmek için beklemeniz ve ne kazandığınıza dair bir analiz yapmanız gerekir. Kesinlikle öyle olduğunu söyleyebilirim” diyor De la Vega.

“Amerika'da okuyan bir oğlum var. Kendisine nerede okumak istediğini sorduğumda belli kalitede birçok üniversiteden bahsetti. Ben de kabul ederlerse bunun en iyi yatırım olacağını söyledim. Tecnológico de Monterrey örneğinde, makroekonomik ve politik duruma rağmen daha önce hiç görmediğimiz istihdam edilebilirlik oranlarına sahibiz” diye ekliyor.

MBA'in evrimi


Baker, disiplinlerin her yıl hızla değiştiğini ve Pensilvanya Üniversitesi'nin dünya çapında daha fazla öğrencinin çevrimiçi olmasını sağlayarak bu eğilimi yansıttığını belirtiyor. Mesela fakülte müdürü olduğu yüksek lisans programına Kore, Çin, Fransa gibi ülkelerden öğrenciler katılıyor.

Geçmişte bu öğrencilerin Pensilvanya'ya seyahat etme fırsatı olmadığından, bu eşsiz bir fırsatı temsil ediyor. Daha düşük maliyetler gerektiren eğitim yöntemleri olmasına rağmen, bunlar aynı zamanda daha fazla fırsatı temsil ederek üniversiteyi küresel bir kampüse dönüştürür.

Öte yandan Ignacio, 35 yıl önce İspanya'da MBA öğretmenliği yapmaya başladı ve o zamandan beri lisansüstü eğitimde derin değişiklikler gördü. Yıllar geçtikçe programların süreleri azaldı ama bu bir değer kaybı anlamına gelmiyor.

Teknoloji, belirli maliyetlerin azaltılmasında ve geleneksel MBA yapısının dönüştürülmesinde önemli bir rol oynamıştır. Bu evrim, esnekliğin öncelik haline geldiği öğrenci profilinde de açıkça görülüyor.

Buna rağmen, Harvard örnek olay yöntemi modeli gibi geleneksel MBA'ler, değişen endüstri taleplerine ayak uydurmak için uyarlamalardan geçmiş olsalar da, alakalı ve değerli olmaya devam ediyor.

Her iki uzman da, daha ucuz seçeneklerin ve daha kısa sertifikaların gelmesiyle birlikte, işletme okullarının, bu programın özünden ödün vermeden, öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap veren bir MBA'nin yanı sıra daha fazla seçenek sunmak zorunda kaldığı konusunda hemfikir. De La Vega, “Bu bağlamda uyum sağlamayanlar lisansüstü eğitimle ilgilerini kaybetme riskiyle karşı karşıyadır” diyor.