Havayolu sektörünün daha fazla kadına ihtiyacı var ancak kadınlar uçuş görevlisi olmak istemiyor

Arda

Global Mod
Global Mod
Havayolunun sağladığı verilere göre 2023 yılında, Yeni çalışanların %45'i kadındı. Ancak 50/50 cinsiyet eşitliğine ulaşmak için daha fazla kadının operasyonel alanlara dahil edilmesi gerekiyor.

Paulina Jimenez, Şirketin Operasyonel İşe Alım Sorumlusu, şirkete gelen her 10 iş başvurusundan yedisinin kabin görevlisi olarak çalışmak isteyen kadınlardan geldiğine dikkat çekiyor.

“Tam eşitliğe ulaşmak için hâlâ almamız gereken bir yol olmasına rağmen, çabalarımızı bu operasyonel alanlara odaklamamız gerektiğine inanıyorum. Uçuş görevlileri çoğunlukla kadınlardan oluşuyor ve bu, şirketimize de yansıyor. Teknik anlamda da 50/50'ye ulaşmamız gereken yüzdeye ihtiyaç duyduğumuz rollerde,” yorumunu yapıyor.

Volaris, bu alanlarda artan kadın katılımının yalnızca şirketi yeniden canlandırmakla kalmayıp aynı zamanda gelecek ekonomik zorluklara karşı daha rekabetçi ve dirençli hale getireceğinin bilincindedir.

Havacılıkta Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine ilişkin en son Küresel Zirve, daha fazla katılımın yeni bakış açıları, fikirler ve yaratıcı çözümler getirme fırsatı sunması nedeniyle sektördeki cinsiyet eşitliğinin ve yenilikçiliğin önemini vurguladı.

Belgede, “Havacılık sektörünün artan taleplerini karşılamak ve hava taşımacılığı sisteminin güvenli ve verimli çalışmasını sağlamak için nitelikli ve yetkin havacılık profesyonellerinin yanı sıra sektördeki iş gücü çeşitliliğinin de gerekli olduğu” vurgulanıyor.

Ancak nitelikli kadın yeteneği bulma yolunda zorluklarla karşılaşılıyor. Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) kariyerlerinde kadınların düşük varlığı, çoğu zaman kadınları daha teknik ve daha az hizmet odaklı alanlarda başarılı olacak rol modellerinden veya sağlam destek ağlarından mahrum bırakıyor.

Luz Barcenas, Volaris'teki Mandatory Records'ta analist olan kendisi, ailesinde bu alana giren tek kadındır. Kariyerinin başlangıcında, kadın rol modellerinin eksikliği ve çalışma alanı olan havacılık mühendisliğinde kadınların düşük temsiliyle karşı karşıya kaldı.

“Havacılık bakım uzmanlığını seçtiğimde sadece iki kadın vardı ve bu da ciddi bir fark olduğunu gösteriyordu. İlk başta, nasıl karşılanacağım ve bize pek hoş gelmeyen bir ortamda nasıl görev yapacağım konusunda şüphelerim vardı. Ancak, Zamanla hem ben hem de meslektaşlarım paylaştığımız beceri ve yeteneklerin farkına vardık” diyor.

Uçuş görevlileri ve pilotların ötesinde, sektördeki diğer roller konusunda damgalar hâlâ varlığını sürdürüyor. Dolayısıyla bu sektörde kendine yer bulan bu üç kadın için bilginin yayılması ve yeni alanlara erişim desteği acil görevler olarak sunuluyor.

Madencilik gibi geleneksel olarak erkeklerin hakim olduğu diğer sektörlerde teknolojinin cinsiyet farkının kapatılmasına yardımcı olabileceğine inanılırken, havacılık ve uzay sektöründe fiziksel güce bağımlılık söz konusu değil.

“Bazen insanlar tamirci olmanın ağır aletler taşımak anlamına geldiği izlenimine kapılıyor ancak durum böyle değil. Havacılık sektörü oldukça güvenlidir; cinsiyetlerine bakılmaksızın işçileri korumak için protokoller her zaman mevcuttur. Emniyet ve güvenlik fiziksel refah çalışanlar bir önceliktir” diye bitiriyor Olinca.