Hirschhorn, Pasadena'daki ArtCenter College of Design'da eğitim gördü ve ardından Los Angeles'taki SCI-Arc'ta Kurgu ve Eğlence Bilimleri alanında yüksek lisans derecesi aldı. İlk profesyonel kısa filmi Standpoint'i 18 yaşında çekti ve sonunda kendi yapım şirketi Staff Only Productions'ı kurdu. “Hepsi daha eksiksiz bir yönetmen olma hedefiyle” diyor.
Bir film yönetmeni ne kadar kazanır?
Film yönetmeni olarak çalışmak kolay veya mali açıdan istikrarlı bir yol değildir. Kendi rakamlarına göre Meksika'da bir film çekmek 8 milyon peso civarında bir bütçe gerektiriyor, ancak bu miktara ulaşabilen çok az yapım var. Bu projelerdeki bir film yönetmeni 200.000 ile 250.000 peso arasında kazanabiliyor. Buna karşılık, bağımsız direktörler genellikle 1 milyon peso civarındaki daha mütevazı bütçeleri yönetiyorlar ve bu da onlara 60.000 ila 80.000 peso arasında kişisel kâr bırakıyor.
Reklamcılık alanında bütçeler daha yüksek, 2,5 ile 3 milyon peso arasında olabiliyor. Bir reklam yönetmeninin maaşı deneyimlerine bağlı olarak değişir: Kıdemsiz bir yönetmen görüşme başına günde yaklaşık 100.000 peso kazanabilirken, ortalama deneyime sahip bir yönetmen 150.000 peso ücret alabilir ve yüksek profilli bir yönetmen günde 250.000 pesoya kadar kazanabilir. .
Bu miktarlar yüksek görünse de Meksika'da film bütçeleri aslında oldukça sınırlıdır. Bir filmin çekilmesi genellikle üç yıla kadar süren bir ön prodüksiyon gerektirir; bu süre zarfında finansman, yer ve ekipman aranır. Sonuç olarak, Meksika'da bir film yönetmeni genellikle yılda yalnızca bir film yapmayı başarıyor. Dijital platformlara içerik üreten yönetmenler ise yılda iki ya da üç proje üretebiliyor.
Karşılaştırıldığında, Amerika Birleşik Devletleri'nde sinema, tiyatro veya diğer ilgili alanlardaki bir yönetmenin maaşları, deneyim düzeylerine ve dahil oldukları projenin türüne bağlı olarak ayda 1.548 ila 6.455 ABD Doları arasında değişmektedir.
Hirschhorn için kariyerinin ilk yıllarında ekonomik istikrarın sağlanamaması, kendi film yapımlarını finanse etmek için ticari ve markalaşma projeleri yürütürken çalışmalarını çeşitlendirmesine yol açtı. “Yaptığım projelerden fazla kazanmıyorum; çoğu kimsenin bana para ödemediği bağımsız projelerdi. Yapımlarım için para biriktirmek amacıyla markalaşma veya pazarlama alanında başka çalışmalar yapıyorum” diye detaylandırıyor.
Bir film yönetmeni olmak için sanat, iletişim ve sinema eğitimi almak yaygındır, ancak Hirschhorn pratik deneyim ve yaratıcılığın eşit derecede önemli olduğunu vurguluyor. Çok küçük yaşlardan itibaren çeşitli sanatsal etkinliklere katıldı ve bu onu film yönetmenliğinin zorluklarıyla yüzleşmeye hazırladı.
“Oyunlarım her zaman sinemayla ilgiliydi. Onunla büyüdüm ve o her zaman benim bir parçamdı” diyor. Hem lise hem de üniversitedeki eğitimi sırasında film yapımına odaklandı ve bu ona film yapımının çeşitli alanlarını keşfetmesine olanak tanıyan bir seçim oldu.
Hirschhorn, kariyeri boyunca kısa filmleriyle çok sayıda uluslararası ödül aldı; bunlara Idyllwild Uluslararası Sinema Festivali'nde En İyi Kısa Film ödülü de dahil. Bakış açısı. Hedefleri arasında hem Meksika'da hem de Amerika Birleşik Devletleri'nde uzun metrajlı filmler üzerinde çalışmak ve müzikal ve fantastik gibi diğer türleri keşfetmek yer alıyor. Üstelik ilk tutkularından birine geri dönerek gelecekte tiyatro yönetmenliği yapma olasılığını da göz ardı etmiyor.
Meksika'da film yönetmeni olmak yaygın olarak seçilen bir kariyer değildir. Meksika Rekabet Enstitüsü'nün (IMCO) verilerine göre sanat ve eğlenceyle ilgili kariyerler, diğer daha geleneksel disiplinlerle karşılaştırıldığında küçük bir kısmı temsil ediyor.
Hirschhorn, hikaye anlatıcılığına olan tutkusunu sektörün gerçekleriyle dengelemeyi başardı ve belirsiz olmasına rağmen bu yolun, sanatsal çağrılarını takip etmek isteyenler için fırsatlarla dolu olabileceğini kanıtladı.
Bir film yönetmeni ne kadar kazanır?
Film yönetmeni olarak çalışmak kolay veya mali açıdan istikrarlı bir yol değildir. Kendi rakamlarına göre Meksika'da bir film çekmek 8 milyon peso civarında bir bütçe gerektiriyor, ancak bu miktara ulaşabilen çok az yapım var. Bu projelerdeki bir film yönetmeni 200.000 ile 250.000 peso arasında kazanabiliyor. Buna karşılık, bağımsız direktörler genellikle 1 milyon peso civarındaki daha mütevazı bütçeleri yönetiyorlar ve bu da onlara 60.000 ila 80.000 peso arasında kişisel kâr bırakıyor.
Reklamcılık alanında bütçeler daha yüksek, 2,5 ile 3 milyon peso arasında olabiliyor. Bir reklam yönetmeninin maaşı deneyimlerine bağlı olarak değişir: Kıdemsiz bir yönetmen görüşme başına günde yaklaşık 100.000 peso kazanabilirken, ortalama deneyime sahip bir yönetmen 150.000 peso ücret alabilir ve yüksek profilli bir yönetmen günde 250.000 pesoya kadar kazanabilir. .
Bu miktarlar yüksek görünse de Meksika'da film bütçeleri aslında oldukça sınırlıdır. Bir filmin çekilmesi genellikle üç yıla kadar süren bir ön prodüksiyon gerektirir; bu süre zarfında finansman, yer ve ekipman aranır. Sonuç olarak, Meksika'da bir film yönetmeni genellikle yılda yalnızca bir film yapmayı başarıyor. Dijital platformlara içerik üreten yönetmenler ise yılda iki ya da üç proje üretebiliyor.
Karşılaştırıldığında, Amerika Birleşik Devletleri'nde sinema, tiyatro veya diğer ilgili alanlardaki bir yönetmenin maaşları, deneyim düzeylerine ve dahil oldukları projenin türüne bağlı olarak ayda 1.548 ila 6.455 ABD Doları arasında değişmektedir.
Hirschhorn için kariyerinin ilk yıllarında ekonomik istikrarın sağlanamaması, kendi film yapımlarını finanse etmek için ticari ve markalaşma projeleri yürütürken çalışmalarını çeşitlendirmesine yol açtı. “Yaptığım projelerden fazla kazanmıyorum; çoğu kimsenin bana para ödemediği bağımsız projelerdi. Yapımlarım için para biriktirmek amacıyla markalaşma veya pazarlama alanında başka çalışmalar yapıyorum” diye detaylandırıyor.
Bir film yönetmeni olmak için sanat, iletişim ve sinema eğitimi almak yaygındır, ancak Hirschhorn pratik deneyim ve yaratıcılığın eşit derecede önemli olduğunu vurguluyor. Çok küçük yaşlardan itibaren çeşitli sanatsal etkinliklere katıldı ve bu onu film yönetmenliğinin zorluklarıyla yüzleşmeye hazırladı.
“Oyunlarım her zaman sinemayla ilgiliydi. Onunla büyüdüm ve o her zaman benim bir parçamdı” diyor. Hem lise hem de üniversitedeki eğitimi sırasında film yapımına odaklandı ve bu ona film yapımının çeşitli alanlarını keşfetmesine olanak tanıyan bir seçim oldu.
Hirschhorn, kariyeri boyunca kısa filmleriyle çok sayıda uluslararası ödül aldı; bunlara Idyllwild Uluslararası Sinema Festivali'nde En İyi Kısa Film ödülü de dahil. Bakış açısı. Hedefleri arasında hem Meksika'da hem de Amerika Birleşik Devletleri'nde uzun metrajlı filmler üzerinde çalışmak ve müzikal ve fantastik gibi diğer türleri keşfetmek yer alıyor. Üstelik ilk tutkularından birine geri dönerek gelecekte tiyatro yönetmenliği yapma olasılığını da göz ardı etmiyor.
Meksika'da film yönetmeni olmak yaygın olarak seçilen bir kariyer değildir. Meksika Rekabet Enstitüsü'nün (IMCO) verilerine göre sanat ve eğlenceyle ilgili kariyerler, diğer daha geleneksel disiplinlerle karşılaştırıldığında küçük bir kısmı temsil ediyor.
Hirschhorn, hikaye anlatıcılığına olan tutkusunu sektörün gerçekleriyle dengelemeyi başardı ve belirsiz olmasına rağmen bu yolun, sanatsal çağrılarını takip etmek isteyenler için fırsatlarla dolu olabileceğini kanıtladı.