Yeni bir iş arayışını yönlendiren faktörler
İş değişikliği arzusu, çalışanların beklentileri ile mevcut işlerinin onlara sundukları arasındaki giderek artan kopukluğu yansıtıyor. Tatmin edici olmayan maaşlar, olumsuz çalışma ortamları ve iş-yaşam dengesinin eksikliği gibi faktörler, işgücünün bir kısmını yeni fırsatları değerlendirmeye itiyor.
Manpower Group'un Meksika, Karayipler ve Orta Amerika genel müdürü Alberto Alesi, bu durumun şirketler için önemli bir zorluk oluşturduğunu, elde tutma ve işe alım stratejilerini yeniden tasarlamaları gerektiğini belirtiyor. “Yeteneklerini korumak isteyen kuruluşların rekabetçi bir maaştan daha fazlasını sunması gerekiyor. Kapsamlı refahı, mesleki gelişimi ve olumlu bir çalışma ortamını teşvik eden politikalar, yetenek kaybının önlenmesi için hayati öneme sahiptir” diye belirtiyor.
Özellikle Z kuşağı, zihinsel sağlık ve kişisel ve profesyonel yaşam arasındaki denge gibi konulara öncelik vererek çalışma kültüründe yeni bir trend belirliyor. Bu nesil, onlara yalnızca istikrarlı bir gelir sunan değil, aynı zamanda refahlarını ve gelişimlerini destekleyen bir ortam da sunan işler talep ediyor.
Yeteneklerin elde tutulmasında şirketlerin rolü
Bu gerçekle karşı karşıya kalan şirketler, çalışanlarını işte kalmaya motive edecek bir çalışma ortamı yaratma zorluğuyla karşı karşıya kalıyor. Kantar México'nun Nitelik Müdürü Edgar Álvarez'e göre, yeni bir yılın başlangıcı genellikle insanların başarıları üzerinde düşündüğü ve yeni hedefler tanımladığı bir zamandır. “Kuruluşlar, hedeflerini çalışanların beklentileriyle uyumlu hale getirmek, büyüme ve tanınma fırsatları sağlamak için bu aşamadan yararlanmalıdır” diyor.
Şirketlerin uygulayabileceği stratejiler arasında şunlar yer almaktadır:
Mesleki gelişim. Çalışanların kuruluş içindeki büyümelerini görselleştirmelerine olanak tanıyan sürekli eğitim programları ve net kariyer planları sunun.
Çalışma esnekliği. Esnek programlar veya hibrit yöntemler gibi kişisel ve profesyonel yaşam arasındaki dengeyi destekleyen çalışma planları tasarlayın.
Olumlu çalışma ortamı. Saygı, katılım ve duygusal refaha dayalı bir organizasyon kültürünü teşvik edin.
Tanınma ve ödüller. Motivasyonun ve bağlılığın artmasına katkıda bulunan, bireysel ve kolektif başarıların tanınmasına yönelik mekanizmalar uygulayın.
Kültürel değişimin bir yansıması olarak yeni fırsatlar arayışı
Para biriktirmek ve seyahat etmek ya da borç ödemek gibi kişisel hedeflere ulaşmak Meksikalılar arasında ortak ilgi alanları olsa da, ilerleme ve daha iyi bir yaşam kalitesine ulaşma arzusunu yansıtan mesleki gelişim önemli bir yere sahiptir. Bu olgu aynı zamanda çalışanların ihtiyaçlarının giderek daha fazla farkına vardıkları ve gelişimlerinin durgun olduğunu hissettiklerinde alternatif aramaktan çekinmedikleri kültürel bir değişimi de gösteriyor.
Yeni işgücü taleplerine uyum sağlamayan şirketler, yüksek personel değişimi ve nitelikli yetenekleri çekmede zorluklarla karşı karşıya kalabilir. Sessiz iş arama yalnızca büyüyen bir trend değil, aynı zamanda işgücü piyasasının insanları kurumsal stratejinin merkezine koyan köklü dönüşümlere ihtiyaç duyduğunun da bir belirtisidir.
İş değişikliği arzusu, çalışanların beklentileri ile mevcut işlerinin onlara sundukları arasındaki giderek artan kopukluğu yansıtıyor. Tatmin edici olmayan maaşlar, olumsuz çalışma ortamları ve iş-yaşam dengesinin eksikliği gibi faktörler, işgücünün bir kısmını yeni fırsatları değerlendirmeye itiyor.
Manpower Group'un Meksika, Karayipler ve Orta Amerika genel müdürü Alberto Alesi, bu durumun şirketler için önemli bir zorluk oluşturduğunu, elde tutma ve işe alım stratejilerini yeniden tasarlamaları gerektiğini belirtiyor. “Yeteneklerini korumak isteyen kuruluşların rekabetçi bir maaştan daha fazlasını sunması gerekiyor. Kapsamlı refahı, mesleki gelişimi ve olumlu bir çalışma ortamını teşvik eden politikalar, yetenek kaybının önlenmesi için hayati öneme sahiptir” diye belirtiyor.
Özellikle Z kuşağı, zihinsel sağlık ve kişisel ve profesyonel yaşam arasındaki denge gibi konulara öncelik vererek çalışma kültüründe yeni bir trend belirliyor. Bu nesil, onlara yalnızca istikrarlı bir gelir sunan değil, aynı zamanda refahlarını ve gelişimlerini destekleyen bir ortam da sunan işler talep ediyor.
Yeteneklerin elde tutulmasında şirketlerin rolü
Bu gerçekle karşı karşıya kalan şirketler, çalışanlarını işte kalmaya motive edecek bir çalışma ortamı yaratma zorluğuyla karşı karşıya kalıyor. Kantar México'nun Nitelik Müdürü Edgar Álvarez'e göre, yeni bir yılın başlangıcı genellikle insanların başarıları üzerinde düşündüğü ve yeni hedefler tanımladığı bir zamandır. “Kuruluşlar, hedeflerini çalışanların beklentileriyle uyumlu hale getirmek, büyüme ve tanınma fırsatları sağlamak için bu aşamadan yararlanmalıdır” diyor.
Şirketlerin uygulayabileceği stratejiler arasında şunlar yer almaktadır:
Mesleki gelişim. Çalışanların kuruluş içindeki büyümelerini görselleştirmelerine olanak tanıyan sürekli eğitim programları ve net kariyer planları sunun.
Çalışma esnekliği. Esnek programlar veya hibrit yöntemler gibi kişisel ve profesyonel yaşam arasındaki dengeyi destekleyen çalışma planları tasarlayın.
Olumlu çalışma ortamı. Saygı, katılım ve duygusal refaha dayalı bir organizasyon kültürünü teşvik edin.
Tanınma ve ödüller. Motivasyonun ve bağlılığın artmasına katkıda bulunan, bireysel ve kolektif başarıların tanınmasına yönelik mekanizmalar uygulayın.
Kültürel değişimin bir yansıması olarak yeni fırsatlar arayışı
Para biriktirmek ve seyahat etmek ya da borç ödemek gibi kişisel hedeflere ulaşmak Meksikalılar arasında ortak ilgi alanları olsa da, ilerleme ve daha iyi bir yaşam kalitesine ulaşma arzusunu yansıtan mesleki gelişim önemli bir yere sahiptir. Bu olgu aynı zamanda çalışanların ihtiyaçlarının giderek daha fazla farkına vardıkları ve gelişimlerinin durgun olduğunu hissettiklerinde alternatif aramaktan çekinmedikleri kültürel bir değişimi de gösteriyor.
Yeni işgücü taleplerine uyum sağlamayan şirketler, yüksek personel değişimi ve nitelikli yetenekleri çekmede zorluklarla karşı karşıya kalabilir. Sessiz iş arama yalnızca büyüyen bir trend değil, aynı zamanda işgücü piyasasının insanları kurumsal stratejinin merkezine koyan köklü dönüşümlere ihtiyaç duyduğunun da bir belirtisidir.