Çevrimiçi eğitim vs. Şahsen, her formatta hangi becerileri öğrenmeli?

Arda

Global Mod
Global Mod
Ancak, salgının geride kalmasıyla birlikte, bazı şirketler yüz yüze hizmete geri döndü veya uzak planda net bir azınlığın olduğu hibrit bir modeli benimsedi. Sonuç olarak yoga ve web seminerleri gibi birçok eğitim, ders veya konuşma daha az sıklıkta yapılıyor.

Bu bağlamda ofislere kısmi dönüşle birlikte eğitim veya eğitim platformlarının da talebi olumsuz etkilediği görülüyor. Ancak Hero Guest'in kurucusu ve Operasyon Direktörü Eduardo Méndez, durumun böyle olmadığını, çünkü daha önce bu formatta eğitimin lüks olarak kabul edildiğini ve artık şirketler için bir zorunluluk haline geldiğini garanti ediyor.

“Müşteriler, daha stratejik ve akıllı olmak için teknolojileri benimsemenin ve veriye dayalı kararlar almanın öneminin farkında. Bu, dijital eğitime olan talebi artırdı çünkü birçok şirket dijital eğitim olmadan verimli çalışamayacaklarını anlıyor” diyor Méndez.

Örneğin Hero Guest, 2022'den 2023'e %80 büyüme gösterdi. Müşteri portföyüne Pueblo Bonito, Marriott ve Princess gibi otelleri, Miniso gibi restoran ve perakende şirketlerini ekledi. Méndez, çalışanlarına kendi cep telefonlarını kullanarak ve Yapay Zeka ile eğitim verdiklerini, çünkü onları operasyonel görevlerinden alıp yüz yüze eğitmenin uzun ve karmaşık bir süreç olabileceğini vurguluyor.

Dijital mi yoksa yüz yüze mi?


Yönetici, oyunlaştırmayı da içeren dijital eğitimlerin bazı sektörlerde daha faydalı olabileceğine inanıyor. Yeni bir mağaza çalışanı, ilk günden itibaren markanın hoş karşılandığını görebilir. Hizmet döngüsü hakkında bilgi edinin, müşteri etkileşiminin önemli anlarını belirleyin ve hangi ürünleri anlamlı bir şekilde sunacağınızı anlamaya başlayın.

Méndez şunu garanti ediyor Çalışanlar on satın alma kararından sekizini etkiliyorBu nedenle, onları her tüketim durumu için özel araçlar kullanarak, öneri ve çapraz satış teknikleri konusunda eğitmek önemlidir. Hizmet de standartlaştırılmıştır, yani müşterinin mağazada nasıl karşılandığı, nasıl karşılandığı, satış elemanının yaklaştığı, ne teklif edildiği, kasada nasıl ilerleyeceği ve ne veda edileceği tanımlanır.

“Bu tür bir eğitim, yeni çalışanların ilk günden itibaren entegrasyonunu ve eğitimini kolaylaştırıyor. Bu, perakende satış ve restoranlar gibi personel değişiminin yüksek olduğu ve çalışanların ilk günlerden itibaren işlevsel olabilmeleri için hızlı bir şekilde eğitilmelerinin gerekli olduğu endüstriler için geçerlidir” yorumunu yapıyor. Hero Guest bu yıl %70 büyüme öngörüyor.

Ubits Öğrenme ve Geliştirme Müdürü Yesid Olave, çevrimiçi eğitimin düşüşte olmadığını ve özellikle iletişim, eleştirel düşünme, üretkenlik ve yönetim gibi sosyal becerileri geliştirmeyi amaçlayan endüstriler ve şirketler için vazgeçilmez olmaya devam ettiğini kabul ediyor. herhangi bir sektör. Sizin durumunuzda, çalışanların kapsamlı refahı ve liderlikle ilgili kurslara büyük talep var.

“Birçok şirket yüz yüze eğitimlere yeniden başlamış olsa da dijital eğitimler yapay zeka gibi ileri teknolojilerle güçlendirilmeye devam ediyor. Bu trend büyümeye devam ediyor” diyor Olave.

Buna rağmen bu eğitim teknolojisinin satışları, farklı bölgelerdeki sosyoekonomik faktörlerin etkisiyle değişkenlik gösterdi. Bazı ülkelerde, özellikle Orta Amerika ve Meksika'da, Ubits önemli bir büyüme yaşadı. Ancak bazı pazarlardaki ekonomik daralmalar da talebi etkiledi.

Olave, günümüzde yüz yüze eğitimin daha çok çok spesifik ve kişiselleştirilmiş konular için, bir şirketin özel ihtiyaçlarına göre ayarlanarak kullanıldığını doğruluyor. Buna yakınlık ve yakınlığın şirketin amacı ile bağlantı kurmak için hayati önem taşıdığı iç süreçler, marka değerleri ve kurum kültürü de dahildir.

Natura İnsan Kaynakları Direktörü Renata Maldonado, yüz yüze eğitime geri dönerek birçok ilerleme kaydetti. Onun yönetimi altında, eğitimin %90'ı tamamen yüz yüze gerçekleşti ve öğrenmenin yeniden canlanmasına ve doğrudan etkileşime olanak tanıdı.

Ona göre iki buçuk yıl boyunca uzakta olmak, yeni çalışanların sattıkları ürünleri tam olarak bilmedikleri ve şirketin amacını %100 anlamadıkları anlamına geliyordu.

Bu nedenle format değişikliğine giderek, çalışanlarla daha yakından konuşan farklı yöneticilerin katılımıyla şirket kültürü, amaç deneyimleri ve dönüştürücü videolar üzerine eğitimler vermeye başladılar.

“Bu yaklaşım, çalışanların yalnızca Natura için değil, danışmanlar, temsilciler, son müşteriler için de çalıştıklarını ve hayatlarında olumlu bir etki yaratacaklarını anlamalarına yardımcı oldu. Yüz yüze geri dönüş, çalışanlarla şirket arasındaki duygusal bağı güçlendirmemize olanak tanıdı ve onların, insan temasının ve olumlu etkinin önemli olduğu bir sektördeki işlerinin amacını daha derinden anlamalarını ve hissetmelerini sağladı” dedi.

Günümüzde eğitim formatları tartışılmıyor. Her birinin avantajları ve amaçları vardır. Alejandra Martínez'e göre yüz yüze eğitim her zaman derslerin etkililiğini garanti etmiyor ancak “ister yüz yüze ister dijital olsun eğitimde büyük fark yaratacak şey, çalışanın kişisel ve mesleki gelişimine olan bağlılığıdır” dedi. işaret.