Çalışma ekibinizin güvenine mal olabilecek 5 hata

Arda

Global Mod
Global Mod
Güveni zedeleyen ilk hata iletişimde netlik eksikliği. Çalışanlar şirket vizyonuyla uyumlu hissetmek için şeffaflığa güvenirler.

MIDOT Genel Müdürü Fernando Calderon, iletişimdeki belirsizliğin güvensizlik yarattığına ve ekibin motivasyonunu kırabileceğine dikkat çekiyor. “Liderlik net bir şekilde iletişim kurmazsa, morali ve performansı olumsuz etkileyebilecek kafa karışıklığı ve yanlış anlamalar yaratır” diye belirtiyor.

Bu sorun şu şekilde daha da kötüleşiyor: söylenenle yapılan arasındaki tutarsızlık. Sözlerini yerine getirmeyen bir lider, güvenilirliğini hızla kaybeder.

Calderon, “eylemlerin kelimelerden daha etkili olduğunu ve tutarsızlığın liderlere duyulan güvensizliğin ana nedenlerinden biri olduğunu” vurguluyor. Konuşma ile eylem arasındaki bu kopukluk liderin otoritesini zayıflatır ve çalışanlar arasında güvensizliğe neden olur.

Üçüncü hata ise bağlılık ve sorumluluk eksikliği. Çalışanların, liderlerinin vaat ettiklerini yerine getirdiğini ve kararlarının sorumluluğunu aldıklarını görmeleri gerekir.

Udemy'nin Latin Amerika bölge müdürü Raphael Spinelli, sözleri tutmanın ve sorumluluk almanın liderliğe olan güveni güçlendirecek temel eylemler olduğuna inanıyor.

Yönetici, “Bir lider taahhütlerini yerine getirmediğinde ekibin morali düşer ve iç uyum zayıflar” diyor.

Hataları kabul edememek ve iyileştirmeler arayamamak bir lideri ekibinden ayırabilecek başka bir hatadır. Güveni sürdürmek için özgünlük ve tevazu çok önemlidir.

Spinelli, “Hatalarının farkına varan ve gelişmeye çalışan bir lider, büyümeye bağlılık gösterir ve çalışanları arasındaki güveni güçlendirir” diyor.

Başarısızlıkların tanınması ve sürekli iyileştirme taahhüdü, güvenin inşası ve sürdürülmesi için hayati öneme sahiptir.

Beşinci hata Takımla bağlantı ve empati eksikliği, bu da uzun vadede güveni zedeleyebilir. Çalışanlar empati ve anlayış gösteren liderlere değer verir.

“Bir lider ancak ekibi kadar başarılıdır” diyor ve işbirlikçileriyle gerçek ilişkiler kurmanın gerekliliğini vurguluyor çünkü bu bağlantının eksikliği soğuk ve mesafeli bir çalışma ortamı yaratarak çalışanların üretkenliğini ve bağlılığını etkileyebilir.

Görüşülen uzmanlara göre bir lidere duyulan güven; tutarlılık, şeffaflık ve ekiple kurulan sağlam duygusal bağ yoluyla inşa ediliyor.

Gallup'a göre çalışanların %44'ünün yüksek düzeyde stres bildirdiği küresel bir iş piyasasında, kuruluşların uzun vadeli iş sürekliliğini sağlarken çalışanların refahını artıracak güvenilir liderler geliştirmesi önemli.