Ben Page, Ipsos'un küresel başkanı olmayı hiçbir zaman planlamamış stajyer

Arda

Global Mod
Global Mod
Birkaç yıl sonra gerçekten orada kariyer yapmak isteyip istemediğini sorgulamaya başladı. Bir röportajda “Doksanlı yıllarda bir veya iki kez ayrılmayı düşündüm, başka yerlerden iş teklifleri aldım” dedi. Ancak insan davranışını ve toplumları anlama konusundaki tutkusunun rehberliğinde şirkette kalmaya karar verdi.

Başlangıçta kısa vadeli bir işin şimdi otuz yıla yayılan bir kariyere dönüşmesi onu şaşırttı. “İki ya da üç yıl kalacağımı düşünmüştüm ama yaptığımız işin çeşitliliği beni buna bağladı” diyor.

Ipsos'un ve Page'in liderliğinin genişlemesi


Kariyerindeki en önemli dönüm noktalarından biri, kurduğu MORI şirketini 2005 yılında Ipsos'a satmasıydı. Bu hamle, zamanla şirket içindeki konumunu sağlamlaştırdı ve personelin organizasyona derin bir şekilde dahil olmasını sağladı.

Gülerek, “Hiçbir zaman küresel CEO olmayı beklemiyordum, sadece başka birinin olmasını istemedim” diyor. Page, 2021 yılında küresel lider olarak atanmasından bu yana 90'dan fazla ülkedeki operasyonları yönetti.

Dünyanın üçüncü büyük pazar araştırma şirketi Ipsos Nielsen ve Kantar'ın ardından çift haneli büyümeyi sürdürerek Meksika'da sektörünün en büyüğü haline geldi.

Meksika Pazar Araştırma Ajansları Birliği (AMAI), 2022 yılında Meksika'daki bu sektörün 5.326 milyon peso değerine ulaştığını, yani bu disiplinin ülkede stratejik kararlar almayla alakalı olduğunu bildirdi.

Page'in liderlik tarzının öne çıkan özelliklerinden biri şeffaflığa ve ortak hedefler oluşturmaya odaklanmasıdır. “Liderler parçası oldukları kuruluşlara hizmet etmek için buradalar” diyor.

Page, ekibiyle açık iletişime öncelik veriyor ve Ipsos yöneticileri ve üst düzey yönetimle aylık olarak görüşmeye özen gösteriyor. Onun için ortak bir vizyon oluşturmak hayati önem taşıyor ancak en büyük zorluğun tüm bu etkileşimlere zaman ayırmak olduğunun farkında. “İdeal işim bunu günde bir saat içinde yapmak olurdu ama şu anda yaklaşık 18 saat çalışıyorum” diye belirtiyor.

Ipsos'ta yenilik ve uyarlanabilirlik


Ipsos, küresel çapta genişlese bile inovasyona odaklanmayı sürdürdü ve bu büyük ölçüde şirketin yerel operasyonlarında verimlilik ile özerkliği dengeleme yeteneğinden kaynaklanıyor. Page, “Stratejimiz Meksika'da oldukça Meksikalı, Birleşik Krallık'ta oldukça İngiliz olmak ama aynı zamanda her yerde Ipsos olmak” diye açıklıyor. Bu uyum sağlama yeteneği, şirketin odağını kaybetmeden dünyanın her yerindeki işletmeleri satın almasına olanak tanıdı.

Bu yeniliğin açık bir örneği yapay zekanın (AI) süreçlerine entegrasyonudur. Page, “Ipsos'taki çoğu insan her gün yapay zeka kullanıyor” diyor. Başlangıçta 2022-2025 iş planının bir parçası olarak düşünülmemiş olsa da yapay zeka, birkaç ay içinde bir araç haline geldi. “Bu bize hızla uyum sağlama ve fırsatlardan yararlanma yeteneğimizi gösteriyor” diyor.

Şirket ayrıca genişlemeye devam etmeyi ve çeşitli sektörlerde ticari karar alma süreçlerine daha fazla katkıda bulunacak özel ekipmanlara yatırım yapmayı planlıyor. Page'e göre pozisyonunun en büyük ayrıcalıklarından biri “dünya çapında anketler başlatabilme ve toplumlar ve piyasalar hakkında sürekli yeni şeyler keşfedebilme becerisine sahip olmak.”

Zorluklara gelince, Page, küresel bir şirkete liderlik etmenin önemli bir baskı getirdiği gerçeğini açıkça dile getiriyor. “Geceleri seni ayakta tutan bir şey her zaman vardır” diye itiraf ediyor. Page, iş performansıyla ilgili sorunlardan memnun olmayan hissedarlara kadar, rolünü bir sızıntı ortaya çıktığında zar zor kontrol edebildiğiniz bir barajdaki sızıntıları kapatmaya çalışmakla karşılaştırıyor.

Ben Page, iş dışında sanattan, iyi restoranlardan ve kitap okumaktan, özellikle de Rönesans ve Barok tarihlerinden hoşlanıyor. “Modern pazar araştırmaları ile o zamanların siyaseti arasında bazı ilginç paralellikler var” diye düşünüyor. Aynı zamanda her yıl ziyaret ettiği Venedik'in tarihi hakkında da tutkulu bir okuyucudur. Gülümseyerek “Hobilerim Ipsos ama bunun dışında Venedik hakkında okumayı da seviyorum” diyor.

Page'in çeşitliliğe ve katılıma olan bağlılığı liderliğinin bir diğer dayanağıdır. “Çeşitliliğin olduğu bir ekip her zaman daha başarılıdır” diyor. Ipsos'ta, inceledikleri popülasyonların çeşitliliğini yansıtmaya çalışırlar ve buna şirketin üst düzey rollerinde cinsiyet eşitliğine güçlü bir vurgu da dahildir.

Ben Page, kariyeri boyunca liderliğin bir şirketi yönetmenin ötesine geçtiğini gösterdi; insanları ve toplumları derinlemesine anlamakla ilgilidir. Onun için her anket ve toplanan her veri, dünya hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir fırsattır ve günün sonunda, onun işine tutkuyla bağlı kalmasını sağlayan da budur.