AI gerçek destek sunabilir mi?

Arda

Global Mod
Global Mod
Her ne kadar yapay zeka hızlı bir şekilde ilerlemesine ve önümüzdeki beş yıl içinde bazı becerilerin sona ermesi ile tehdit etse de, Clelia García bu tür teknolojinin ayna nöronları olmadığını, hissetmemesini ve bu nedenle bir insanın acı çekmesini anlamamasını sağlar.

Bir uygulamayı tespit eden ve gerçek müdahale gerektiren şey arasındaki sınır, benlik gibi riskler hakkında konuşurken kritik hale gelir. Mercer Marsh Faydaları tarafından yürütülen saha çalışmasında, Víctor García Silva, resmi şirketlerde uygulanan eleklere göre, işçilerin yaklaşık% 2'sinin kendi kendine toplama düşünceleri veya davranışları olduğunu tespit etti.

“Bu rahatsız eden, ancak var olan bir rakam,” diyor Direktör Yardımcısı Sağlık Danışmanlığı ve Veri Analizi. Bazı platformlar uyarı sinyallerini tanımlamaya yardımcı olsa da, bundan daha fazlasını gerektirir.

García Silva, “Daha az bir şeyden bahsetmiyoruz. Gerçekten acı çeken insanlar var, ancak birçok kez şirketin nasıl cevap verileceği konusunda hiçbir netliği yok. Katılma korkusu var.” Diyor García Silva. Yapay zeka risk atabilir, ancak muhafaza veya çözüm sunmaz. “Yararlı ama terapi değil.”

Danışılan uzmanlar, bazı insanların bir makineyle konuştuğunu gördüler çünkü kişisel ve çalışma ortamlarında yargılanmadan dinleyen birini bulamıyorlar. Terapify verilerine göre, iş stresi olan on çalışandan altısı yardım istemiyor ve buna ihtiyaç duymadıkları için değil. Korkudan, güvensizlikten kaçınırlar ya da bunun hakkında konuşmanın hala kaşlarını çatmış olduğunu düşünürler.

Bazı şirketlerin sunduğu destek hatları ya da çalışıyor. Garcia, “Alan kazanmış olsalar da, çoğu zaman soğuk, kişisel ve uzak hissediyorlar. Çoğunluk, onları yorgunluk, endişe veya cesaret kırma ile karşılaşacak bir araçla değil, acil durumlarla ilişkilendiriyor” diyor.

Ancak sorun da yapısaldır. Terapify iç tahminlerine göre, Meksika'daki şirketlerin% 20'sinden daha azının bir akıl sağlığı ekibi var. %50'ye ulaşan ulus ötesi, ancak çoğu, özellikle KOBİ'lerin bunun için hiçbir bütçesi yoktur. NOM-035'in istediği ve genel olarak önlemeye yatırım yapmadığı temellere uymuyorlar, zaten bir sorun olduğunda eşlikte çok daha az.

Bu anlamda, bu araçların kullanımı hazırlık gerektirir. “Depresyonu tespit eden bir araç uygulayacaksanız ve sonra o kişiyle ne yapacağınızı bilmiyorsanız, onu kullanmasanız iyi olur,” diyor Direktör Yardımcısı, çünkü tespit sadece ilk adımdır, aşağıdakiler hassasiyet, spesifik protokoller ve kurumsal destek gerektirir.

Kendinden suçlamalara ek olarak, Clelia García sadece teknoloji ile ele alınamayan başka koşullar olduğu konusunda uyarıyor. Depresyon, genel anksiyete bozuklukları, bipolar bozukluk ve intihar fikirleri olan herhangi bir durum, bir akıl sağlığı uzmanının doğrudan müdahalesini gerektirir.

Ayrıca Tükenmişlikanlık bir yorgunluk olmayı bıraktığında ve motivasyonu, performansı ve genel refahı etkileyen bir sabit haline geldiğinde. Yönetmen, “Bu durumlarda, klinik dikkatin yerini tam bağlamı değerlendirmeyen otomatik öneriler veya araçlarla değiştirilemez.”

Akıl sağlığı alanında yapay zeka ne zaman yardımcı olur?


Yapay zeka, önleyici, eğitimsel yaklaşım ve kapsamlı bir stratejinin bir parçası olarak kullanıldığında bir müttefik olabilir. Body Systems CEO'su José Antonio Marsico, bu araçların yalnızca sağlıktan tasarlandığında çalıştığını ve gerçek etkilerinin verileri kişiselleştirilmiş eylemlere çevirebilen profesyonellerin eşlikiyle birleştirildiğinde ortaya çıktığını belirtiyor.

En büyük faydalardan biri, şirketin belirli alanlarında genel eğilimlerin belirlenmesine izin veren otomatik elekler aracılığıyla stres veya anksiyete gibi semptomların erken tespitidir.

Bununla birlikte, Marsico bu bilginin sadece iyileştirmeler yapmak için bir parçası olduğu konusunda uyarır, çünkü kolektif sonuçlar daha duygusal yük veya rahatsızlıkların nerede olduğunu belirlemeye yardımcı olur, ancak her insanın neye ihtiyacı olduğunu açıklamayın. Bu nedenle, şirketlerin bir uzmanla, dinleyecek ve takip edecek biriyle konuşma seçeneği sunması önemlidir.

Platformlar ayrıca, 21 veya 28 gün gibi kendi kendine bakım zorluklarıyla sağlıklı alışkanlıkları teşvik edebilir, bu da sizi daha iyi uyumaya, meditasyona, daha sağlıklı yemeye veya stresle başa çıkmaya davet eder. Ve bunun için aktif molaları, nefes egzersizlerini veya iş günü boyunca kısa kopukluk anlarını destekleyen hatırlatıcılar eklenir.

“Bir başka güçlü nokta, duygusal iyi olma, sürekli ve kolay bir şekilde mevcut olan eğitim içeriğine anında erişimdir. Dijital bir platformda toplanan tüm bilgiler, kendi kendine hizmetin normalleşmesine ve sağlık hakkında daha açık bir kültür yaratmaya yardımcı olur.”

Marsico, önümüzdeki yıllarda akıl sağlığının seyrinin, yapay zeka yardımıyla aynı zamanda duygusal, fiziksel ve sosyal olanı ele alan entegre modellere gideceğine inanıyor. “İzole çözümler, insanların günlük deneyimine bağlı değillerse gücü kaybedecek” diyor.