40 saatlik çalışma günü onaylanırsa şirketler bunu yapacak

Arda

Global Mod
Global Mod
Haftada 40 saat çalışma günü


Yaklaşım 1: Zaman verimliliği


Bu ilk yaklaşım, yapay zekanın iş verimliliği arayışında bir müttefik olabileceği fikrini benimsiyor. İşleri ortadan kaldırmak yerine çalışma saatlerini azaltmaya odaklanıyor. Önerme basit: Yapay zekanın görevleri daha hızlı ve doğru bir şekilde yerine getirme yeteneğinden yararlanarak çalışanların aynı miktarda işi daha kısa sürede tamamlamasına olanak tanıyın.

Sesame HR Ürün ve İnovasyon Direktörü Javi Rayón, tekrarlanan görevlerin ve veri analizinin otomatikleştirilmesinin yapay zekanın önemli bir avantajı olduğunu söylüyor. Doğru bir yapay zeka stratejisiyle, zaman alan görevleri dakikalar içinde yapılabilecek görevlere dönüştürdüğü için şirketlerin daha fazla personel almasına gerek kalmaz.

“Yapay zeka, tekrarlanan görevleri ortadan kaldırarak üretkenliği artırıyor, şirket içi yeteneklerin tanımlanmasını ve geliştirilmesini kolaylaştırıyor, iş yükünün daha adil bir şekilde dağıtılmasına olanak tanıyor ve şirket içi veri analizine dayalı bilinçli ve objektif karar almayı destekliyor” diye yorumluyor.

Örneğin, 2018 yılında Yeni Zelanda merkezli Perpetual Guardian, çalışma saatlerini haftada dört güne düşürdü ve iş yükünü yönetmek ve rutin görevleri otomatikleştirmek için yapay zekayı uygulayarak üretkenlik ve çalışan memnuniyetinde önemli bir artış elde etti. Microsoft Japonya, 2019'da yapay zekayı kullanarak dört günlük bir iş gününü denedi ve bunun sonucunda üretkenlikte %40'lık bir artış sağlandı.

2020 yılında Shake Shack zinciri ayrıca verimliliği ve iş kalitesini artırmak ve daha fazla çalışan memnuniyeti sağlamak amacıyla vardiyaları akıllıca planlamak için yapay zekayı kullanarak çalışma saatlerini azalttı.

Ancak bu teknolojinin işyerinde uygulanması, değişime direnç ve çalışanların değiştirilmesiyle ilgili endişeler de dahil olmak üzere belirli riskleri ve zorlukları da beraberinde getiriyor. Bu sorunları azaltmak, açık iletişim, uygun eğitim ve güçlü veri gizliliği politikaları oluşturmayı gerektirir. Yapay zekanın yerini almak için değil desteklemek için tasarlandığını ve önyargı ve etik sorunlardan kaçınmak için sürekli gözetim yapılması gerektiğini vurgulamak önemlidir.

Yaklaşım 2: Otomasyon ve iş gücünün azaltılması


Buna karşılık, ikinci yaklaşım daha radikal bir bakış açısı benimsiyor ve yapay zekayı iş gücünü önemli ölçüde azaltacak bir araç olarak görüyor. Bu senaryoda otomasyon yalnızca verimliliği artırmak için değil aynı zamanda gereksiz olduğu düşünülen işleri ortadan kaldırmak için de kullanılıyor.

Bu bağlamda şirketler kalan işçilerini daha geniş sorumluluklar üstlenmeleri için eğitiyor. Çalışanların otomasyonun bıraktığı boşluğu doldurmak için ek beceriler kazanması gerektiğinden eğitim hayati önem taşıyor. Şirket, işgücü maliyetlerini azaltarak fayda sağlıyor ancak yük, uyum sağlama ve yeni beceriler öğrenme konusunda daha fazla baskıyla karşı karşıya kalan çalışanların omuzlarına düşüyor.

América Móvil CEO'su Daniel Hajj Ekim ayı sonlarında şirketin bu yıl boyunca diğer Latin Amerika pazarlarında, çalışma gününün 40 saate düşürülmesinin yakın zamanda onaylandığı Şili ve Kolombiya da dahil olmak üzere benzer değişikliklerle ilgili maliyetlerle karşı karşıya kaldığını ve bu maliyetleri karşıladığını vurguladı. haftada. Şirket, stratejisini “maliyetleri korumaya” odakladı; işgücü optimizasyonu ve çalışanların verimliliğini artırmak için eğitim programları gibi önlemler uyguladı. Buna, son dört yılda iş gücündeki %5,3'lük azalma da dahildir. Bu yılın ağustos ayına kadar América Móvil'in 176.000 çalışanı vardı.

América Móvil'in yeni personel almama stratejisine rağmen şirket, özellikle müşteri hizmetleri ve yapay zeka gibi gelişen teknolojileri içeren iş stratejileri gibi kritik alanlarda mevcut personelin eğitimini yoğunlaştırdı.

Geçtiğimiz Eylül ayında, Grupo Televisa'nın bağlı kuruluşu Izzi, Müşteri Hizmetleri şubesinde, iddiaya göre mali ayarlamalar ve Meksika'da çalışma saatlerinin olası azaltılacağı beklentisiyle ilgili bir dizi işten çıkarma yaşadı. Izzi, bu alana yeni personel alarak, onlara cep telefonu yönetimi gibi ek görevler vererek ve sendikalı çalışanlara daha düşük maaşlar teklif ederek yanıt verdi. Izzi'nin işten çıkarmalara maruz kalan iş gücü, 166 çalışanın kayda değer bir azalmasını yansıtıyordu.

Ancak bu yaklaşım, kurumsal sosyal sorumluluk ve çalışanların yaşam kalitesi üzerindeki etkisi konusunda etik soruları gündeme getiriyor. Bazı sesler, iş verimliliğini çalışanların refahından daha ön planda tutarak, insana yakışır ve sürdürülebilir işin özünün feda edildiğini öne sürüyor.

Meksika Cumhuriyeti İşverenler Konfederasyonu'nun (Coparmex) İnsan Sermayesi ve Sosyal Güvenlik komisyonu başkanı Héctor Márquez, iş gününde olası değişiklikler karşısında işten çıkarmalardan kaçınma ihtiyacını destekledi ve fikrin şuna işaret etti: maaşları azaltın veya çalışanları işten çıkarın, ancak üretkenliği ve çalışanlara sağlanan faydaları sürdürmek için. “Bu reform nedeniyle maaşları düşürmek veya insanları işten çıkarmak gerçekten bir ceza olacaktır” dedi.

Bu iki yaklaşım arasındaki seçim önemsiz değildir. Şirketler, otomasyonun kısa vadeli faydalarını, çalışanları ve genel olarak toplum üzerindeki uzun vadeli etkileriyle dikkatlice tartmalıdır. Buradaki zorluk, yaşam kalitesi ve iş istikrarının önemini gözden kaçırmadan yapay zekanın verimliliği artırmak için kullanılmasına olanak tanıyan bir denge bulmakta yatmaktadır.